eur:
400.52
usd:
368.74
bux:
74228.2
2024. október 20. vasárnap Vendel

Alstom-ügy: Jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés a szerződés módosítását

Jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén az Alstommal a 2-es és 4-es metróra szállítandó szerelvények gyártásáról szóló szerződés módosítását.

A képviselők a javaslatot 24 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül, 4 tartózkodással fogadták el.

Az új megállapodás szerint kikerül a szerződésből a vis maior klauzula, vagyis nem számít vis maiornak, ha az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt. Módosult az Alstom által vállalt kötbér maximuma is, amely az eddigi 20-ról 30 százalékra emelkedik, az összes kárfelelősség mértéke pedig szintén 20-ról 30 százalékra nő. A korábbi 50 százalék helyett 20 százalékra csökken az előleg mértéke.

Az Alstom arra is kötelezettséget vállalt, hogy a hatálybalépéstől számított 300 napon belül megszerzi a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyét, az első szerelvényeket pedig 330 napon belül leszállítja. A 4-es metró szerelvényeire 548 napon belül kell megszereznie a típusengedélyt és 750 napon belül kell az első szerelvényt szállítania.

Amennyiben az Alstom nem írja alá a megállapodást július 26-ig, a főváros eláll a megállapodástól, és új közbeszerzést írnak ki a metrókocsik beszerzésére.

Tarlós: Ennyit lehetett elérni

Tarlós István főpolgármester szerint a metrókocsi-szerződéssel kapcsolatos megállapodás a "maximális siker", amely elérhető volt.

Csütörtöki sajtótájékoztatóján a főpolgármester azt mondta, megbízottaik útján a megállapodás tervezetéről már megállapodtak az Alstommal, így jó esély van rá, hogy a július végi találkozón aláírják a módosításról szóló megállapodás. Ez a helyzetet maradéktalanul rendezi - mondta.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az Alstomnak még egy feladata maradt, a hatóságoktól meg kell szereznie a végleges típusengedélyt.

A megállapodás főbb részleteit kiemelve Tarlós István azt mondta, az előleg mértékét a korábbi 50 százalékról 10 plusz 10 százalékra csökkentették, a fennmaradó részt a kocsik átvételekor, illetve sikeres üzembe állításukkor fizetik ki.

A teljesítési biztosítás 10-ről 15 százalékra nő, és a BKV újabb bankgaranciát kap, ezúttal magyar banktól. Tarlós István szerint a megállapodás egyik legfontosabb része, hogy az Alstom vállalta, a szükséges módosításokat végrehajtja a fékrendszeren, és ez után nyújtja be a végleges típusengedély-kérelmet.

A gyártó vállalta, hogy 90 nap alatt megszerzi a felmentést a hatóságoktól a magyar vasúthatósági szabályzat alkalmazása alól, és 300 nap alatt birtokában lesz a végleges típusengedély is, majd 330 napon belül leszállítja az első kocsikat. Az utolsóknak 548 napon belül kell Budapesten lenniük, ezzel egy időben pedig meg kell szerezni a 4-es metró végleges típusengedélyét, és 600 napon belül meg kell érkeznie az első, 750 nap után az utolsó kocsinak is. Ha ezen határidők bármelyikét az Alstom 60 nappal túllépi, felmondható a szerződés.

A főpolgármester kitért arra is, hogy számításba kell venni azt a lehetőséget is, ha az Alstom mégsem tud típusengedélyt szerezni, ezért közgyűlési határozattal elrendelték egy új metrókocsi-beszerzés pályázati dokumentációjának elkészítését. Mint mondta, nem lehet késlekedni egy esetleges új tender kiírásával, mert elveszítik az uniós támogatást.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.21. hétfő, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×