Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szóvivője az InfoRádiónak elmondta: már számos panasz érkezett olyan fogyasztóktól, akik meglepetten tapasztalták, hogy az ingyenesként reklámozott hirdetési internetes oldalakra kihelyezett apróhirdetésük után számlát kaptak, amelyben a szolgáltatás napidíjának befizetését követelték tőlük.
Szép Gábor hangsúlyozta: a szolgáltatók általában nem közlik az internetezőkkel az ingyenesség határait, amelyről azonban részletes információk vannak az általános szerződési feltételek között. Ezt azonban a legtöbb netező elolvasás nélkül elfogadja, így már később nem hivatkozhat arra, hogy nem ismerte, pontosan mi állt a szerződés feltételei között. Pedig azokból derül ki, hogy a hirdetését valójában csak néhány hétig vagy hónapig rakhatja ki az oldalra ingyen, később a szolgáltatás fizetőssé válik.
Ráadásul ezeknek az oldalaknak az üzemeltetőinek eszük ágában sincs figyelmeztetést küldeni a fogyasztóknak az ingyenes időszak lejárta előtt, sőt az általános szerződési feltételekben még azt is kikötik: a fogyasztó felelőssége, hogy a hirdetését időben eltávolítsa az oldalról.
Szép Gábor úgy véli: néhány weboldal üzemeltetője kihasználja, hogy a fogyasztók nem figyelnek, és később küldhetik nekik a számlát. Tanácsa, hogy mindig legyünk körültekintőek, és ne sajnáljuk az időt arra, hogy figyelmesen elolvassuk az általános szerződési feltételeket.
Hanganyag: Herczeg Zsolt