A nap folyamán tartott tárgyalásokon sem sikerült a döntőbizottságot is megjárt ügyet békés úton rendezni, "ezért a DBR fontolgatja, hogy választott bírósághoz fordul"; véleménye szerint "akár szerződésszegésnek is minősülhet", hogy a Bamco nem jogi úton kívánja rendezni a vitát, hanem "önkényesen le akarja állítani a szerződésben vállalt munkáit" - írta közleményében a társaság.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság egyúttal hangoztatta, még mindig van lehetőség a vita békés rendezésére.
A DBR ahogy eddig, a jövőben is kifizet minden jogos, a kivitelezőnek fel nem róható többletmunkát, de a jogosulatlan követeléseket még ultimátumok hatására sem fogja teljesíteni - ismételte meg előző napi közlését a metró projekt igazgatóság.
Hangsúlyozták: a DBR Metró Projekt Igazgatóság csak olyan követeléseket fogadhat be, amelyek mögött valós teljesítés van és a megfelelő dokumentáció jogszerűséget eredményez, hiszen ellenkező esetben az állam, a Fővárosi Önkormányzat, illetve közvetve az adófizetők érdeke sérül.
Csütörtökön jelentette be a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője, Pető Szabolcs, hogy nem fizeti ki a jogosulatlan követeléseket, nmég fenyegetőzések hatására sem. A Bamco többletként összesen 150 millió eurót követel az építtetőtől, miközben az egész beruházás 170 millió euró.
A Bamco fúrja az alagutakat és építi az Etele, valamint a Szent Gellért téri állomást. A konzorcium csütörtökig adott határidőt a DBR Metró Projekt Igazgatóságnak arra, hogy fizesse ki a többmilliárdos tartozását.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban