Az InfoRádiót megkereső Daradics Szilvia elmondta, minden jegyvásárláskor közli, hogy milyen korú gyermekkel fog utazni. A különböző alkalmakkal azonban más és más információkat kapott, így jelenleg sem tudja pontosan, hova kell leállítania a vonaton a babakocsit.
Ha egyterű vagonban utazik, a kocsi az ülések közé nem fér be, a két üléssor között pedig elfoglalja a helyet, így mások nem tudnak attól közlekedni. Az InterCity-n ugyanez a helyzet, ott ráadásul a csomagtartó is kisebb.
A fülkés gyorsvonaton pedig sem a fülkében, sem a folyosón nem lehet megmozdulni, ha valaki babakocsival akar utazni.
Az egyik ellenőr egyébként azt tanácsolta neki, hogy írjon egy levelet a MÁV-nak, bár a kalauz a tanácsát egy grimasszal kísérte, mondván: talán kap rá választ.
Már dolgoznak a megoldáson
A vasúttársaság már dolgozik a bababarát vagonok kialakításán - mondta az InfoRádiónak a panasz kapcsán a MÁV Start Zrt. szóvivője. Balogh-Fazekas Anita ígéretet tett arra, hogy kivizsgálják Daradics Szilvia esetét.
A szóvivő elmondta azt is, hogy jelenleg egyetlen előírás sem határozza meg konkrétan azt, hogy hol kell szállítani a babakocsit, a MÁV szabályzata csupán azt írja elő, hogy az nem akadályozhatja az utasok közlekedését.
A MÁV egyébként azt tervezi, hogy több tízezer családot kérdez meg arról, hogy milyen újításokat látnának szívesen a vonatokon. A jövőben pedig olyan kocsikat alakítanának ki, ahol babakocsi-tároló, pelenkázó, a gyermekeknek pedig elkülönített játszóhely is lenne.
A szóvivő hozzátette, hogy várhatóan 2008 második felében állítják üzembe a MÁV "bababarát" vagonjait.
Érzékeny veszteség az autótulajdonosoknak: van, ahol betiltják az otthoni kocsimosást