Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.66
bux:
0
2025. december 26. péntek István

BKV: ellenőröket mindenhová!

Folyamatos jegyellenőrzést, a metrókhoz beengedő kapukat, a felszíni vonalakra pedig első ajtós felszállás bevezetését tervezi a BKV új vezérigazgatója.

Antal Attila a Népszabadságnak adott interjúban elmondta: a mostaninál igazságosabb díjrendszer kidolgozását is megkezdték, egyelőre azonban nincs határozott válasz arra a kérdésre, hogy milyen árváltozások lesznek.

A BKV vezetője a járművekkel kapcsolatban arról beszélt, hogy nagyon jó lenne minden vonalra új típusokat venni, de erre nincs pénze a BKV-nak.

Szerinte nem is kell feltétlenül új kocsikban gondolkozni, jó példa erre a hannoveri villamosok megvásárlása. Hozzátette: a Németországban leselejtezett szerelvények még legalább húsz évig jól üzemelnek nálunk.

Ezt a megoldást a trolik, de még a buszok esetében is el tuja képzelni Antal Attila.

Jó megoldás lehet még erre az alvállalkozók bevonása is, akik egy-egy járat üzemeltetését csak új járműparkkal kaphatják meg. Igaz, kevesen alkalmasak erre, de meg lehet találni őket - vélekedett.
Antal Attila nem tartja kizártnak azt sem, hogy a HÉV-re is találnánk olyan üzemeltetőt, amelyik új szerelvényeket állítana forgalomba a vonalakon.

A digitális tábla lesz az oktatás új slágere

A Magyar Nemzet azt írja, hogy a kormány 40 milliárd forintot különített el, amelyből 35 ezer digitális tantermi tábla vásárlását szeretné megvalósítani.

Kérdéses, hogy az interaktív táblák mennyire jelentenek segítséget az összevonásoktól és bezárásoktól tartó iskoláknak, amelyekben sokszor fűtésre és nyomtatópapírra sincs elég pénz.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×