A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium felülvizsgálja a jelenleg ingyenesen igénybe vehető autóutak, és autópálya-szakaszok körét, és az új szabályozás áprilisi bevezetésével minden járműkategóriában az igazságosság elvét szeretnék érvényesíteni - mondta a tárca szóvivője.
A Népszabadság csütörtöki számában írt arról, hogy a GKM az új rendelet szerint az összes gyorsforgalmi úton kötelezővé tenné a matricás útdíjfizetést valamennyi jármű-kategória számára.
Mindenki fizessen
A tervezet februárban kerül a kormány elé. Célja, hogy ne csak a matricavásárlók, de azok is fizessenek a jelenleg díjmentes autópálya-szakaszok használatáért, akik jelenleg csak ezeken a szakaszokon közlekednek - tette hozzá a szóvivő.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kezelésében lévő autóutak és autópályák most közel 30 százaléka, mintegy 280 kilométer használata díjmentes. Azt azonban még nem lehet tudni, hogy melyeket teszik áprilistól fizetőssé.
A minisztérium nem számít arra, hogy az autóutak díjasításának következtében jelentős autóforgalom terhelődne az alacsonyabb rendű útvonalakra. Az előterjesztés szerint hogy a 12 tonna teherbírásnál nagyobb teherautóknak áprilistól a díjas autópályákon kívül mintegy ezer kilométernyi főút használatért is fizetniük kell majd.
A Magyar Autóklub tiltakozik
A GKM szóvivője elmondta, hogy a tervezet közigazgatási egyeztetése már lezárult, az érdekképviseletekkel a jövő héttől egyeztetnek.
A Magyar Autóklub azonban kifogásolja, hogy a minisztérium nem küldte el nekik a terveket, az új szabályozásról csak a sajtóból értesültek.
Az érdekvédelmi szervezet tiltakozik az ellen, hogy bármikor az autóutakon kívül a díjfizetési kötelezettség a személyautókra is kiterjedjen, és nem értenek egyet az előterjesztés szerinti kilométer-arányos díjfizetési rendszer távlati bevezetésével sem.




