eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Tragédiát okozott a Tesla autopilótája

Halált okozott a szuperkocsi robotpilótája - az amerikai hatóságok azt a végzetes karambolt vizsgálják, amelyben meghalt egy elektromos hajtású Tesla autó vezetője. Ez az első ilyen ismert eset.

25 ezer Tesla S típusú autó rendszerét vizsgálja az Egyesült Államok Szövetségi Közúti Biztonsági Hatósága – azt követően, hogy meghalt egy Tesla-vezető, akinek kocsija Autopilóta módban haladt az úton.

A hatóság szerint meg kell vizsgálni az automata vezetési rendszereket. Ez az első lépés azelőtt, hogy egy modellt nem biztonságosnak nyilvánítsanak.

A tragikus baleset május 7-én történt, Floridában. Az előzetes vizsgálat szerint a Tesla egy traktor által vontatott utánfutóba csapódott, amikor az balra kanyarodott egy kereszteződésben.

Felmerült, hogy az automata irányítórendszer nem vette észre időben a manővert.

A Tesla közleménye szerint az S-modellek eddig 130 millió mérföldet tettek már meg Autopilóta módban és egyelőre ez az egyetlen haláleset.

„Sem a vezető, sem az Autopilóta nem vette észre a fehér utánfutót az erős fényben és így nem aktiválódtak a fékek”.

A közlemény szerint az utánfutó magassága ritka körülményeket teremtett: a Tesla átcsúszott alatta, és a tréler alja betörte a kocsi szélvédőjét.

A cég – a jobbára technológiai tartalmú közleményben - azzal védekezett, hogy az Autopilóta rendszer „egyre jobb, de még nem tökéletes. A vezetőnek felügyelnie kell működését, még akkor is, ha az Autopilóta csökkenti a vezető terhelését és így statisztikailag jelentősen növeli a közlekedés biztonságát”.

A hírt követő órákban közel 3 százalékkal estek a Tesla Motors cég részvényei. Csütörtök este egy papír 206 dollárt ért.

A technológiai cégnek ugyanakkor nemcsak a baleset tett rosszat. A Street Ratings nevű kockázatelemző alacsony, D+ besorolást adott a vállalatnak. Az ok, a visszaesett bevétel, magas adósság és alacsony pénzforgalom.

A Street „agresszívnek” és a „Szilikon-völgyre jellemző tudatúnak” nevezi a céget. Idéz egy Volvo-mérnököt, aki szerint a Tesla olyan benyomást kelt, hogy rendszerei többre képesek és ezért hamis biztonságérzetet adnak a vezetőknek.

Bertel Schmitt autós újságíró pedig megjegyezte: „az autóipar aggódott, de a Tesla nem”.

A drága presztízsautóiról ismert Tesla emellett agresszív növekedési stratégiát célzott meg, amivel már a hagyományos autógyártókat fenyegeti: tavaly még 50 ezer kocsit szállított csak le, két év múlva már félmillió a cél.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×