Németországban kereken 2 és fél millió dízel meghajtású gépkocsi motorját fogja a Volkswagen térítésmentesen úgy átszerelni, hogy valóban megfeleljen az emissziós követelményeknek. Ebből csaknem másfél milliót a Volkswagen üzemeiben gyártottak, míg további fél millió a VW-konszernhez tartozó Audi gyáraiból került forgalomba. Visszahívásra vár még 300 ezer Skoda és legalább 100 ezer Seat modell is.
Ez a szerviz-szolgáltatás több milliárd eurót emészthet fel, ezért a Volkswagent az ezredforduló óta első alkalommal 3 és fél milliárd euró veszteség érte.
Mint emlékezetes, szeptember 20-án a Volkswagen elnöke, Martin Winterkorn megerősítette az amerikai hatóságok állítását, amely szerint a konszern dízel meghajtású gépkocsijait olyan szoftverrel látták el, amely meghamisította az autó emissziós adatait.
A botrány kirobbanása után Martin Winterkorn lemondott tisztségéről, amelyet a luxus-kocsik gyártására szakosodott Porsche vezérigazgatója, Matthias Müller vett át. Õ ígéretet tett arra, hogy a csalás hátterét maradéktalanul fel fogja deríteni egyben pedig az érintett gépkocsikat világszerte ingyenesen olyan berendezéssel fogják ellátni, amely mindenképpen megfelel az emissziós előírásoknak.
Magyarország esetében ez csaknem 41 ezer autót érint.
Lapértesülések szerint a Volkswagen vezetősége tudott a csalásról, de ezt a konszern wolfsburgi központjában határozottan tagadták. A német hatóságok amnesztiát ígértek a Volkswagen azon alkalmazottainak, akik önként jelentkeznek és felvilágosítást nyújtanak a félrevezető értéket szolgáltató szoftver kidolgozásáról, illetve nagyüzemi alkalmazásáról.
Ez az amnesztia tegnap lejárt, így a jövőben bűnvádi eljárással kell számolnia azoknak, akik a világméretű botrányt kiváltó technikai csalásban részt vettek.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban