INFORÁDIÓ

koronavírus

járvány

genom

génkutatás

Már húszezer évvel ezelőtt is koronavírus-járvány pusztította az emberiséget

Infostart / MTI

A Kelet-Ázsiában több mint 20 ezer éve kitörő pandémiára a kutatók az emberi genom evolúciójának tanulmányozása révén találtak bizonyítékot.

Az ausztrál nemzeti tudományos intézet (CSIRO) és a Queenslandi Műszaki Egyetem (QUT) munkatársa, Kirill Alexandrov és kollégái az 1000 Genom Projekt adatait, vagyis az emberi génváltozatok legnagyobb nyilvános adatbázisát elemezve vizsgálták a SARS-CoV-2-vel kapcsolatba lépő emberi génekben fellépő változásokat.

Alexandrov szerint a mai ember genomja több tízezer évre visszamenőleg őriz evolúciós információkat, amelyek elemzése olyan, mint a fák évgyűrűinek tanulmányozása, ami bepillantást enged a régmúlt természeti viszonyaiba.

"A csapatunk informatikusai az adatbázisban lefuttatott evolúciós elemzés révén fedeztek fel arra utaló bizonyítékot, hogy a mai kelet-ázsiai emberek őseinek körében egy koronavírus okozta, a Covid-19-hez hasonló betegség pusztított" - mondta a szakember.

Alexandrov, valamint az Arizonai Egyetemnek, a Kaliforniai Egyetem San Franciscó-i campusának és az Adelaide-i Egyetemnek a szakemberei a Current Biology című folyóiratban publikálták az eredményeiket.

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.