Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Józsa Márton Miklós MLS Raiffeisen Fifty-Fifty katamaránja az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj tókerülő vitorlásversenyen Keszthelynél 2025. július 10-én.
Nyitókép: MTI/Katona Tibor

Rekordgyanús idővel száguldanak a Kékszalag éllovasai, miközben újabb hajóknak ért véget a verseny

Több hajó, köztük a végső győzelemre is esélyes Process Solutions, Audax Django és Team Suzuki is feladta a csütörtök reggel 9 órakor elrajtolt 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, az élen haladó MLS Raiffeisen Fifty-Fifty rekordgyanús idővel fordult Keszthelynél.

A verseny honlapjának tájékoztatása szerint a Petrányi Zoltán vezette Audax Django nagyvitorla hidraulikája nem bírta a sebességet és elment belőle az olajnyomás, amivel továbbhaladva azt kockáztatták volna, hogy kidől az árbóc. A Litkey Farkas kormányozta Process Solutions bumtörést szenvedett, és később Váradi Szabó János a Team Suzukival is feladta a Kékszalagot.

Rajtuk kívül a katamaránok közül a Triniteam, a Cofidis, és a Fox 23 sem versenyez már, utóbbi kettő felborult.

Király Zsolt hajója, a Sponsor Wanted – amellyel a viharban megsérült Raffica és René Raffica helyett indultak – a kenesei bójánál árbóctörést szenvedett, így ők sem folytatják.

A verseny szervezőinek tájékoztatása szerint a rajthoz állt 479 hajó közül már több mint tíz feladta a Kékszalagot.

Az élen haladó MLS Raiffeisen Fifty-Fifty rekordgyanús, 2 óra 40 perc körüli részidővel fordult a Keszthelyi bójánál, a legutóbbi rekorddöntésnél 2023-ban 3 óra 2 perc 8 másodperc kellett nekik ehhez, azaz több mint 20 perccel gyorsabb a hajó idén, mint két esztendeje – közölték a verseny honlapján.

Az élen álló katamaránok Zánkánál szembetalálkoztak a Tihanyi-félszigetet épp elhagyó mezőnnyel. Háromnegyed egykor az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty és az RSM már a Keszthely felé vitorlázó hajók mellett száguldott Zánkánál a mezőnnyel, de a vonatkozó szabályok betartásával akadálytalanul haladnak, továbbra is rekordgyanús idővel.

Az állás 13 órakor:

  1. Fifty-Fifty
  2. MLS Raiffeisen RSM
  3. Kürt – Team Kaáli
  4. Deboti Racing
  5. TNB- Kenguru
  6. Szamuráj Jack
  7. Csimborasszó
  8. Quantum Sails Trentasette
  9. Tantál
  10. 100%

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja a 2023-ban elért 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel.

Legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×