Több vizsgálat is zajlott a Forma–1-es Kanadai Nagydíj után, a Red Bull két óvást is benyújtott a futamgyőztes George Russell ellen. A biztonsági autó mögötti kiszámíthatatlan vezetését kifogásolta a Red Bull a Mercedes pilótájánál, amikor először felgyorsított, majd lelassított Max Verstappen előtt. Úgy tűnt, a helyzetet szándékosan idézte elő, hiszen miközben hirtelen fékezett, végig figyelte a visszapillantó tükrét. A Nemzetközi Automobil-szövetség elutasította a panaszt, a brit pilóta megtarthatta győzelmét.
Max Verstappen és George Russell nemcsak szópárbajt vívott Kanadában: a brit nagyot fékezett, a négyszeres világbajnok meg túlszaladt a rajtnál. A '90-es években Damon Hill és Michael Schumacher között hasonló eset történt. A hétszeres világbajnok a kipörgésgátló szoftverrel babrált a rajtnál, hirtelen elindult és túlszaladt Damon Hillen, akkor az fekete zászlót és két versenyről eltiltást ért – idézte fel a több mint 30 évvel ezelőtti incidenst az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter elmondta, hogy a mostani szabályzat már megengedőbb, hasonló szituációk még beleférnek.
Kölcsönösen mindketten jelentették a másikat, végül a FIA-nak kellett igazságot tennie. A Mercedes javára döntöttek, nem érezték, hogy tudatos lett volna Russell fékezése – magyarázta a szakértő, ugyanakkor jelezte, hogy a hétvégén George Russell még azt mondta: próbálja majd hibára kényszeríteni Max Verstappent.
A Red Bull másik óvása arra vonatkozott, hogy Russell túlságosan messze került időszakonként a biztonsági autótól, de a lényeg nem változott, maradt a végeredmény.
Harc a pályán kívül is
Jelen állás szerint a McLarenek között dőlhet el a világbajnoki cím sorsa, míg Max Verstappen és George Russell küzd egymással a dobogóért. „A brit neve felmerült az Aston Martin kapcsán is a gyengén teljesítő Lance Stroll helyére” – tért ki az átigazolási hírekre a főszerkesztő. George Russell jelen állás szerint 2026-ra nem rendelkezik szerződéssel a német istállóval.
Max Verstappen pedig pont a Mercedeshez kerülhet, ahol állítólag szeretnék meggyőzni a hollandot, hogy hozzájuk igazoljon. Bár Vámosi Péter megjegyezte, hogy szerinte a német autóipar válságában nem nézne ki jól, magyarázkodásra adna okot, ha hatalmas összeggel csábítanák magukhoz korunk egyik legjobb pilótáját. A Motorsport Online főszerkesztője szerint a holland az Aston Martinnál is kiköthet, ahol Lawrence Stroll nem kíméli a pénztárcáját, bárkit hajlandó megvásárolni, miközben javában tervezik a 2026-os autót.