eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Carlos Sainz, a Ferrari spanyol versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt a mogyoródi Hungaroringen 2024. július 19-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Izgalmas volt, ami Carlos Sainz mögött történt az F1 Mexikói Nagydíján

A hétvége három napja alatt 404 958 néző látogatott ki a mexikóvárosi helyszínre.

Carlos Sainz Jr., a Ferrari spanyol versenyzője nyerte a vasárnapi Forma-1-es Mexikói Nagydíjat, amelyen a másodikként célba érő Lando Norris, a McLaren brit pilótája tíz ponttal csökkentette hátrányát az összetettben vezető, címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappennel (Red Bull) szemben.

A pole pozícióból rajtoló 30 éves Sainznak ez az idei második és pályafutása negyedik futamgyőzelme. A Ferrari 1970 és 1990 után harmadszor nyert versenyt Mexikóban, 34 évvel ezelőtt a négyszeres világbajnok francia Alain Prost diadalmaskodott ezen a helyszínen.

A vasárnapi viadalon a másik Ferrarit vezető Charles Leclerc ért célba harmadikként, Verstappen pedig 20 másodperces időbüntetést kapott, így csak hatodik lett.

A rajtot Verstappen jobban kapta el, mint Sainz, így az első kanyarba a holland címvédő fordulhatott be a vezető pozícióban. A Ferrari spanyol versenyzője levágta a pályát a következő kanyarig, ezért néhány másodperc erejéig Verstappen elé került, de azonnal vissza is adta a pozíciót a riválisnak. Hátrébb Cunoda Juki (RB) és Alexander Albon (Williams) ütközött, előbbi jobb hátsó defekt miatt látványos módon repült ki a pályáról, így aztán a biztonsági autó azonnal a pályára hajtott.

A mentés és a takarítás után a Safety Car a hetedik kör elején engedte útjára a mezőnyt, ekkor Verstappen, Sainz, Norris volt a sorrend az első három helyen.

A kilencedik körben felpörögtek az események, Sainz ugyanis támadási közelségbe került Verstappenhez és meg is előzte a hollandot, akit azonnal támadni kezdett Norris. A védekezés során Verstappen leszorította brit ellenfelét a pályáról, de Norris így is előzött. Verstappen azonnal megpróbálta visszavenni a pozíciót, azonban túl mélyet fékezett és újfent leterelte a pályáról Norrist, csatájukból pedig Leclerc profitált, aki a negyedik helyről egy pillanat alatt másodiknak jött fel.

Verstappen 10 másodperces időbüntetést kapott Norris leszorításáért, miközben a pályafutása 400. Forma-1-es versenyhétvégéjét teljesítő Fernando Alonsónak (Aston Martin) műszaki hiba miatt fel kellett adnia a futamot. Rövidesen Verstappenre újabb 10 másodperces szankciót szabott ki a versenyirányítás, így a címvédőnek már összesen 20 másodpercnyi plusszal kellett számolnia.

Verstappen a 27. kör végén állt ki kerékcserére, letöltötte az időbüntetését és feltették az autójára a kemény keverékű gumikat, amelyekkel a leintésig tudott versenyezni. Az élen álló Sainzhoz képest 55 másodperc volt a címvédő hátránya. Norris a 30., Leclerc a 31., Sainz az élről pedig a 32. körben hajtott a boxba kerékcserére. A kiállások után a sorrend az élcsoportban nem változott: Sainz biztosan vezetett, mögötte Leclerc volt a második, Norris pedig a harmadik.

Húsz körrel a leintés előtt változatlan volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, Verstappen pedig már ekkor hatodik volt. A hajrában Leclerc a célegyenes előtti kigyorsításnál hibázott, lecsúszott a pályáról, ezért Norris könnyedén megelőzte, így végül feljött másodiknak, hátrányát pedig 47 pontra csökkentette Verstappennel szemben az összetettben.

A hétvége három napja alatt 404 958 néző látogatott ki a mexikóvárosi helyszínre.

A FUTAM VIDEÓS ÖSSZEFOGLALÓJA ITT LÁTHATÓ

A világbajnoki idény a jövő hétvégén, Brazíliában folytatódik.

Végeredmény, Mexikói Nagydíj, Mexikóváros (71 kör, 305,354 km, a pontszerzők):

1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:40:55.800 óra

2. Lando Norris (brit, McLaren) 4.705 másodperc hátrány

3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 34.387 mp h.

4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 44.780 mp h.

5. George Russell (brit, Mercedes) 48.536 mp h.

6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 59.558 mp h.

7. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:03.642 perc h.

8. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:04.928 p h.

9. Nico Hülkenberg (német, Haas) 1 kör h.

10. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1 kör h.

leggyorsabb kör: 1:18.336 perc (Leclerc, 71. kör)

pole pozíció: Sainz

A vb-pontversenyek állása 20 futam után (még 4 van hátra):

versenyzők:

1. Verstappen 362 pont

2. Norris 315

3. Leclerc 291

4. Piastri 251

5. Sainz 240

6. Hamilton 189

7. Russell 177

8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 150

9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 62

10. Hülkenberg 31

11. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 24

12. Cunoda Juki (japán, RB) 22

13. Magnussen 14

14. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 12

15. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB) 12

16. Gasly 9

17. Oliver Bearman (brit, Ferrari/Haas) 7

18. Franco Colapinto (argentin, Williams) 5

19. Esteban Ocon (francia, Alpine) 5

20. Liam Lawson (új-zélandi, RB) 2

csapatok:

1. McLaren 566 pont

2. Ferrari 537

3. Red Bull 512

4. Mercedes 366

5. Aston Martin 86

6. Haas 46

7. RB 36

8. Williams 17

9. Alpine 14

Címlapról ajánljuk
Takács Ernő: 2025 hozhatja fellendülést az ingatlanfejlesztési piacon

Takács Ernő: 2025 hozhatja fellendülést az ingatlanfejlesztési piacon

Az ipari ingatlanoké most a slágerpiac, az iroda-, a vásárlóközpont-, szállodafejlesztés közül a legtrendibb – mondta Takács Ernő, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Természetesen elemezte más szegmensek helyzetét is, így a lakás- és szállodapiaci helyzetet és az irodabérléssel kapcsolatos újdonságokat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×