Az FIA csütörtökön jelentette be a kasztnit érintő legfontosabb változásokat, az ugyanis már korábban tudott volt, hogy két év múlva a motorszabályok is jelentősen átalakulnak.
A két év múlva induló autók a jelenleginél 30 kilogrammal könnyebbek, 200 milliméterrel rövidebbek és 100 milliméterrel keskenyebbek lesznek, és a motorok teljesítményének csökkenésének ellensúlyozására bevezetik az aktív aerodinamikát.
Az erőforrások esetében változik a teljesítmény és annak leadási módja, és bár az elektromotor kapacitása csaknem háromszorosára nő, a légellenállás-csökkentő rendszer (DRS) mellé így is érkeznek további előzéssegítő eszközök: a motorokból például bizonyos, előre meghatározott helyzetekben extra teljesítményt lehet majd menet közben "előhívni".
A biztonság javítására is törekednek majd az FIA-nál, a kötelező tesztek emiatt szigorúbbak lesznek a mostaninál.
"Az FIA kijelölte a motorsport csúcsának izgalmas jövőjét a 2026-os Forma-1-es világbajnokság új szabályrendszerének bemutatásával" - fogalmazott Mohammed ben Szulajem, az FIA elnöke. A dubaji sportvezető kiemelte, igyekeztek úgy újraalkotni a karosszériára vonatkozó előírásokat, hogy "az megfeleljen az erőforrások energiakövetelményeinek".
"Forma-1-es partnereinkkel együttműködve, a tíz F1-es csapat és a résztvevők közreműködésével gondoskodtunk arról, hogy a bajnokság még relevánsabb legyen a világban zajló történések szempontjából" - jelentette ki ben Szulajem, aki szerint az új szabályoknak köszönhetően a versenyautók könnyebbek és jobban kezelhetők lesznek, és amelyek nemcsak a versenyzés javítását szolgálják, hanem azt is, hogy a sorozat vonzóbb legyen a motorgyártók és gyárak számára.
Stefano Domenicali, az F1 ügyvezetője arról beszélt, kiemelten fontos számukra, hogy izgalmas versenyekkel szolgálják ki a szurkolókat, de emellett technológiailag is meg tudjanak újulni.
"Az új, fenntartható üzemanyaggal működtetett hibrid erőforrás óriási lehetőség a világ autóiparának, Az újrahasznosított üzemanyagban komoly potenciál rejlik a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentésére. Ez volt az egyik kulcsszempont amögött, hogy rekord számú motorgyártó csatlakozott a Forma-1-hez 2026-ra" - mondta a sportvezető.
A két év múlva bemutatkozó autók maximális tengelytávolsága 3400 milliméter lesz, a fesztávjuk 1900 milliméterre csökken, a padlólemez szélességét 150 milliméterrel redukálták. Az autók minimális tömege 768 kilogramm lesz, a hibrid motorok bevezetése óta ez lesz az első alkalom, hogy a járművek súlya nem nő, hanem csökken. A változásoknak köszönhetően az autók várhatóan az eddiginél nagyjából harminc százalékkal kevesebb leszorítóerőt fognak termelni, de mivel 55 százalékkal csökken a légellenállásuk, a köridők nem fognak jelentősen romlani. A gumik átmérőjének módosítását ugyanakkor elvetette az FIA, szélességük azonban elöl 25, hátul 30 milliméterrel csökkenni fog.
A Forma-1 célja, hogy 2030-ig zéró karbonkibocsátást érjen el az új erőforrások és a környezetsemleges üzemanyagok bevezetésével, továbbá, hogy bevonja a nagy autógyártókat a sorozatba.