eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Az első rajthelyről induló Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Holland Nagydíján a zandvoorti pályán 2021. szeptember 5-én.
Nyitókép: MTI/EPA-ANP/Koen Van Weel

Bővülhet az F1-es istállók száma, de nem Andrettiékkal

A korábbi híresztelésekkel ellentétben nyitottak lennének a Forma–1-ben egy tizenegyedik csapat érkezésére, van azonban egy csavar a történetben, ami miatt még ez a fejlemény sem kedvezhet az Andretti-családnak.

Név- és tulajdonosváltásoktól eltekintve 2016 óta változatlan a Forma–1-es mezőny összetétele, ennek megfelelően azt azóta is tíz csapat alkotja. Ugyanakkor hosszú ideje téma, mikor bővülhet újra a rajtrács – jelentkező lenne is rá Andrettiék révén. Terveik szerint 2024-ben már Renault-motorokkal indulna a királykategóriában az Andretti Global, ám a Forma–1 és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vezérkara a folyamatos amerikai terjeszkedés ellenére sem hajlik arra, hogy a Haas után egy második csapatot is beengedjen a sorozatba a tengerentúlról.

A The Race értesülései szerint Andrettiék esetében még az sem lenne elég, ha minden anyagi és nem anyagi feltételnek megfelelnének (állításuk szerint egyébként minden kritériumnak eleget tesznek), ugyanis szívesebben látnának a Forma–1-ben egy újabb gyári csapatot, mely globálisan nagyobb lefedettséggel bír, és ebből adódóan nemzetközi szinten is vonzóbb. A portál úgy tudja, leginkább két konstruktőr jöhet szóba:

a Honda és az Audi

– mindkét esetben azonban óriási akadályokat kell legyűrni ahhoz, hogy meg is valósulhasson a Forma–1-es projekt – szemlézi a Vezess.hu.

Habár az Audi csatlakozását jó ideje rebesgetik már, ahogy a Volkswagen-konszern egy másik márkája, a Porsche esetében is, de a jelek szerint nem sok érdekük fűződik az ingolstadtiaknak ahhoz, hogy a nulláról építsenek fel egy csapatot. Sokkal valószínűbb forgatókönyv lehet, hogy egy már meglévő csapatba vásárolják be magukat, aminek aztán saját motort építenek.

Lapértesülések szerint még esély is lehet a Sauber és az Audi házasságára, hiszen amellett, hogy van potenciál a csapatban, hajlandó lenne eladni a névhasználati jogokat – mindemellett a múltban útjaik már keresztezték egymást, amikor a német márka LMP1-es projektjében dolgoztak együtt. Ugyanakkor mások szerint jobb választás lenne a Williams, már csak az angliai főhadiszállás miatt is, másrészt a Dorilton Capital is érdekelt lehet az eladásban, mivel a csapat értéke jelentősen megnőtt, amióta a befektetőcsoport 2020 őszén lebonyolította az adásvételt.

A Hondánál azonban már más a helyzet, hiszen a japánok még csak a tavalyi év végén szálltak ki a Forma–1-ből, motorszállítóként is, igaz, a Red Bull két csapatát azóta is segítik a háttérből, nem is annyira titokban. 2025 végéig ráadásul mind a Red Bull, mind pedig az AlphaTauri a Honda erőforrásait használja, ám az együttműködés ezután aligha fog folytatódni. A The Race ugyanis már tényként kezeli, hogy a Red Bull hamarosan bejelentik a Porschével kötött, 2026-tól kezdődő megállapodást.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 11:41
×
×
×
×