INFORÁDIÓ 
2019. október 18. péntek
Lukács

formula-1

mexikói nagydíj

lewis hamilton

Mexikóváros, 2018. október 28. Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Mexikói Nagydíján a mexikóvárosi Hermanos Rodriguez pályán 2018. október 28-án. MTI/AP/Marco Ugarte

Hamilton szenvedett Mexikóban, de így is ötszörös világbajnok lett

Infostart / InfoRádió - Farkas Dávid

Két futammal a Formula-1-es szezon vége előtt megvédte világbajnoki címét Lewis Hamilton: az angol pilóta a Mexikói Nagydíjon negyedik lett, és hiába szenvedett a verseny jelentős részében, az összetettbeli sikere egy pillanatra sem forgott veszélyben. A győzelmet Mexikóvárosban Max Verstappen szerezte meg Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen előtt.

A rajtnál Ricciardót azonnal megelőzte Hamilton, aki egy kis ideig Verstappen előtt is haladt, de az első kanyarba már a holland ment be elsőként. A két Ferrari szokatlanul gyengén kezdett, de néhány száz méter után Vettel és Raikkönen is magához tért, és nem sokkal később vissza is szerezte rajtpozícióját, Vettel és Bottas autója kissé össze is koccant.

A második körtől Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Bottas, Raikkönen volt az első hat sorrendje.

A rajt után történt koccanások miatt Alonso McLarenjébe beszorultak törmelékdarabok, így fel kellett adnia a futamot. A virtuális biztonsági autós fázist senki nem használta ki, viszont a gumik 8-10 kör alatt szinte elfogytak a Ferrarik és a Mercedesek alatt, miközben a két Red Bull magabiztosabban kezelte az abroncsokat.

A 12. körben Hamilton és Bottas Mercedesén is lecserélték a kerekeket, az angol pilóta az ötödik helyre tért vissza. Egy körrel később Ricciardo is érkezett, de ugyanúgy Hamilton mögött folytathatta, mint előtte. Verstappen is érkezett, majd a két Ferrari mögé érkezett vissza, majd egy körrel később megelőzte a kopott gumikon szenvedő Raikkönent, akit ezután Hamilton és Ricciardo is maga mögé utasított.

A 18. körben a két Ferrari autóján is kereket cseréltek, ezután pedig visszaállt a korábbi hatos sorrendje: Verstappen senkitől sem zavartatva haladt az élen, Hamilton és Ricciardo tisztes távolságból követte, majd Vettel kicsivel Bottas előtt haladt, Raikkönen pedig honfitársától is jócskán lemaradt.

Vettel a frissebb abroncsokon hamar felzárkózott a Hamilton, Ricciardo kettősre, előzni viszont nem tudott.

A 31. körben Sainz Renault-ja állt le, és mivel nem tudott lehúzódni, ismét virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el. A 34. körben a lekörözöttek mögött Vettel megelőzte Ricciardót.

Féltávra brutálisan kettőszakadt a mezőny: a hetedik helyen autózó Hülkenberget már bő egy perc választotta el Raikkönentől.

A 39. körben Vettel Hamiltont is megelőzte, ezzel előrelépett a második helyre, majd hamar el is húzott lenagyobb vetélytársától. A 47. körben Ricciardo is elment Hamilton mellett, aki már nem tudott védekezni.

Egy körrel később Vettel és Hamilton is meglátogatta szerelőit, majd Raikkönen megelőzte Bottast. Reagált a Red Bull Vettel kerékcseréjére: érkezett Verstappen is, akinek még ezután is kényelmes előnye volt az élen.

10 körrel a vége előtt Ricciardo autója - Vettel szorításában - meghibásodott, először füstölni kezdett, majd a 2. helyen haladva megadta magát.

A hajrában már nem változott a sorrend: Verstappen simán nyert, mögötte Vettel, Raikkönen, Hamilton, Bottas, Hülkenberg, Lecleck, Vandoorne, Ericsson és Gasly szerzett pontot. Hamilton 70 pontos előnyéből 64-et megőrzött Vettellel szemben, ezzel megszerezte ötödik vb-címét.

Lewis Hamilton 2007 óta versenyez a Formula-1-ben. Már első évében a McLarennel kis híján világbajnok lett, sorozatos dobogós helyezései után kiváló esélye volt a páratlan sikerre, az utolsó két futama azonban nem sikerült, így egy ponttal Raikkönen mögött végzett. Egy évvel később azonban már övé lett a vb-cím, igaz, ehhez az utolsó kanyarban előznie kellett az interlagosi esőben, Felipe Massa és a Ferrari csak másodpercekig ünnepelhetett. Ezután kevésbé sikeres évek következtek, de a nem mindig megbízható McLarennel így is sokszor kiemelkedett a mezőnyből, minden szezonban nyert futamokat.

2013-tól már a Mercedes gyári csapatánál szerepelt, és ebben az évben még csak a Hungaroringen tudott nyerni, ezzel pályafutása legkevésbé eredményes évét zárta. Utána viszont megkezdődött egy különleges sikersorozat: három éven át szinte mindig korábbi csapattársával, Nico Rosberggel csatázott a futamgyőzelmekért, 2014-ben és 2015-ben ismét világbajnok lett, 2016-ban viszont - részben műszaki hibák miatt - másodikként zárt Rosberg mögött.

Tavaly és idén már Vettel volt a fő riválisa, és mindkét szezonban voltak olyan szakaszok, amikor a Ferrari pilótája került előnyösebb helyzetbe, de Hamilton az őszi versenyeken mindkét évben ellenállhatatlanul vezetett, Vettelnek pedig különösen az elmúlt hónapokban többször volt balszerencséje és ki nem kényszerített hibája.

Hamilton az ötödik vb-címével beérte a legendás Juan Manuel Fangiót, aki az 50-es években gyűjtött be 5 világbajnoki elsőséget. Az angol pilóta számos mutatóban már Michael Schumacher előtt jár, de a vb-címek számában leghamarabb 2020-ban egyenlíthet.

Nyitókép: MTI/AP/Marco Ugarte
A címlapról ajánljuk

Itt a vörös kód

Megugrott a súlyos, valamint halálos kimenetelű balesetek száma, ezért figyelmeztetik a közlekedőket...
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018