Ezúttal nem szúrta el a rajtot Sebastian Vettel, csapattársa, Mark Webber elé azonban betolakodott Fernando Alonso. Mögöttük a másik ferraris, Felipe Massa hajtott, akit Lewis Hamilton (McLaren) és az újonc Vitalij Petrov (Renault) követett.
A 9. körben Vettel már csaknem nyolc másodperccel vezetett Alonso előtt, és a következőkben is folyamatosan növelte az előnyét. A rajt utáni izgalmak ekkorra lecsengtek, a mezőny eseménytelenül körözgetett egészen a 15. körig, amikor a pályabírók előbb a sárga zászlót kezdték lengetni, majd megérkezett a pályára a biztonsági autó egy, az aszfaltcsíkon heverő szárnydarab miatt.
Akkor érkezett meg szerelőihez a 14. helyen autózó Jenson Button, hogy a szuperlágy abroncsait keményebb keverékűre cserélje. Néhány másodperccel később feltűnt mögötte Sebastian Vettel, aki már épp elhagyta a boxutca bejáratát, amikor a csapata közölte vele, hogy a safety car a pályára hajtott. A német pilóta egy hirtelen mozdulattal jobbra húzódott, és a rázóköveken átvágva száguldott a boxba.
Ekkor szabadult el a pokol. A biztonsági autó megjelenésének hírére sok versenyző azonnal kerékcserére indult - Alonso és Massa egymást váltotta a szerelők kezei között. Így tett Adrian Sutil (Force India) is, aki épp beállt volna a boxa elé, amikor a már új abroncsokat kapott Robert Kubicát (Renault) csapata nyalókás embere útnak indította. A két autó ütközött és összeakadt: Sutilnak azonnal fel kellett adnia a versenyt, a lengyel viszont tovább tudott menni. Az ő futama sem tartott viszont sokáig: a történtek miatt stop and go büntetéssel sújtották, majd technikai gondok miatt kiállni kényszerült.
Akár tragédiával is végződhetett volna az, ami ugyanekkor Nico Rosberggel történt. A német autójáról egyszerűen lerepült a frissen cserélt jobb hátsó kerék: az elszabadult alkatrész elől, amely többször három-négy méter magasságba felpattant, sok szerelő elugrott, egynek azonban nem sikerült, őt kórházba vitték. Rosberg a boxutca kijáratánál parkolta le háromkerekűjét.
Büntetés Vettelnek
Formula-1 Magyar Nagydíj
(képgaléria - fotó: Domanits András)
A versenyben a 17. kör vége hozott fordulatot: ekkor hagyta el a pályát a biztonsági autó, amely mögött ekkor Mark Webber hajtott, aki még nem járt a boxban. Vettel, jócskán, több autóhossznyival lemaradva követte - talán arra gondolva, hogy az ausztrál most biztosan jobbra húz és meglátogatja a szerelőket. Nem így történt, Webber tovább hajtott, a versenybírák pedig vizsgálni kezdték az esetet: úgy is tűnhetett ugyanis, hogy a német szándékosan lassított, így próbálva távol tartani csapattársától a harmadik Alonsót.
Hiába voltak az elmúlt években a McLaren-versenyzők a Hungaroring favoritjai, ezúttal labdába sem rúghattak: Button továbbra is a középmezőnyben küszködött, míg Hamilton a 24. körben a 2-es kanyar mögött kiállt a versenyből - valószínűleg váltóhiba miatt.
Vettellel öt körrel később közölték, hogy áthajtásos büntetést kap, amit egyszerűen nem tudott feldolgozni: a 32. körben húzott át a boxon, folyamatosan értetlenül mutogatva, majd a harmadik helyre állt vissza a Webbert üldöző Alonso mögé. A spanyol joggal remélhette, hogy van esélye utolérni az ausztrált, hiszen az még mindig nem volt kerékcserén, látnia kellett azonban, hogy a red bullos körről körre nagyobb előnyt autóz ki magának.
Webber a 43. körig húzta ki az első gumiszettel, akkorra azonban már több mint 20 másodperccel vezetett a kétszeres világbajnok spanyol előtt, így majd' célegyenesnyi előnnyel állt vissza az élre. Mögöttük vettel, Massa, Rubens Barrichello, Petrov és Nico Hülkenberg autózott.
Nem volt elegáns
A verseny végén már csak a szebb időket látott Michael Schumacher (Mercedes) és egykori ferraris csapattársa, Barrichello ütközete hozott izgalmat. A hétszeres világbajnok német sokáig képes volt maga mögött tartani a brazilt, aki azonban a 66. kör kezdete után elszánta magát, és a célegyenesben jobbról bevágott ellenfele elé. Schumacher erre ugyancsak jobbra húzódott, csaknem felpasszírozva Barrichellót a boxutca betonfalára. A brazil rádión csak annyit mondott a csapatának: "Ez borzalmas volt."
Az esetet a versenybírák sem hagyták szó nélkül: arra már nem volt idő, hogy Schumachert helyben megbüntessék, de jelezték, hogy vizsgálják a történteket.
Három körrel később a kockás zászló Mark Webber előtt csapott le. Az ausztrál győzelmével átvette a vezetést a pontvesenyben. Mögötte Alonso, és csapattársa, Vettel ért célba.Magyar Nagydíj (70 kör/306,630 km):
1. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:41:05.571 ó (átlag: 181,989 km/ó)
2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 17.821 mp hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 19.252 mp h.
4. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 27.474 mp h.
5. Vitalij Petrov (orosz, Renault) 1:13.192 p h.
6. Nico Hülkenberg (német, Williams) 1:16.723 p h.
7. Pedro de la Rosa (spanyol, Sauber) 1 kör h.
8. Jenson Button (brit, McLaren) 1 kör h.
9. Kobajasi Kamui (japán, Sauber) 1 kör h.
10. Rubens Barrichello (brazil, Williams) 1 kör h.
11. Michael Schumacher (német, Mercedes) 1 kör h.
12. Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 1 kör h.
13. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) 1 kör h.
14. Heikki Kovalainen (finn, Lotus) 3 kör h.
15. Jarno Trulli (olasz, Lotus) 3 kör h.
16. Timo Glock (német, Virgin) 3 kör h.
17. Bruno Senna (brazil, Hispania) 3 kör h.
Leggyorsabb kör: Vettel 1:22,362 p
1. rajtkocka: Vettel
A pontversenyek állása a 12. futam után (még 7 van hátra):
pilóták:
1. Mark Webber 161 pont
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 157
3. Sebastian Vettel 151
4. Jenson Button 147
5. Fernando Alonso 141
6. Felipe Massa 97
7. Nico Rosberg (német, Mercedes) 94
8. Robert Kubica (lengyel, Renault) 89
9. Michael Schumacher 38
10. Adrian Sutil (német, Force India) 35
11. Rubens Barrichello 30
12. Vitalij Petrov 17
13. Kobajasi Kamui 17
14. Vitantonio Liuzzi 12
15. Nico Hülkenberg 10
16. Sébastien Buemi 7
17. Pedro de la Rosa 6
18. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 3
csapatok:
1. Red Bull 312
2. McLaren 304
3. Ferrari 238
4. Mercedes 132
5. Renault 106
6. Force India 47
7. Williams 40
8. Sauber 23
9. Toro Rosso 10
Következik: Belga Nagydíj, augusztus 29., Spa-Francorchamps