A szabályok idén nem csak a jelentős változások miatt kerültek a figyelem középpontjába a Forma-1-es versenysorozatban. A V8-as motorok bevezetése, és a kerékcserék lehetőségének visszaállítása az eddigi jelek szerint izgalmasabbá és kiegyensúlyozottabbá tette a versengést a világbajnoki címért, de a szabálykönyv több esetben nem egyértelmű.
A sort a Ferrari nyitotta meg, amelynek hátsó szárnyát kifogásolta a többi csapat, az ugyanis a nagyobb sebességnél tervezetten meggörbült, ezzel is javítva a légellenállást. A Nemzetközi Autómobil Szövetség (FIA) erre még rábólintott, az év második versenye után azonban a Ferrarit, a McLaren-Mercedest, a BMW-Saubert, sőt még az Aguri-Hondát is szárnycserére kötelezte.
"Hiba lenne kijelenteni, hogy a Ferrari csalt. A Ferrari csak olyan mint a többi csapat, kihasználja a szabályok nyújtotta lehetőségeket. Legfeljebb azt lehet mondani, hogy ez nem felel meg a szabályok szellemének" - jelentette ki David Coulthard, aki úgy véli, hogy ezért sem a csapatok, sem az FIA nem vonható felelősségre.
"Egy majdnem megoldatlan feladat előtt állnak. Ilyen sok szabály esetében minden az értelmezésen múlik. A csapatok pedig mindig úgy fogják értelmezni a szabályokat, hogy előnyre tegyenek szert."
"Az atlétikában is csalnak, ott doppingolnak a sportolók. A Formula-1-ben ez nem illegális esetekben mutatkozik meg, hanem abban, hogy a csapatok kihasználják a szabályok pontatlanságát. De ez mindig is így volt." - jelentette ki a korábbi világbajnoki ezüstérmes.

Lezárták az egyik legfontosabb magyar autópályát