Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Magyar Állami Operaház megújult nézőtere a 2022/2023-as tematikus évadot bejelentő sajtótájékoztató napján, 2022. március 11.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Kesselyák Gergely már nem az Operaház első karmestere

Azonnali hatállyal felmondták a szerződését.

Azonnali hatállyal felmondta Kesselyák Gergely határozatlan idejű első karmesteri szerződését Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója - írja az Index. Az indok: koncepcióváltás.

Ismert, Kesselyák Gergely is pályázott az Operaház főigazgatói posztjára korábban, a szakmai bizottság ráadásul őt javasolta az intézmény élére, Csák János miniszteri döntésével azonban Ókovács Szilveszter maradt a posztján, a bizottsági ajánlást a cikk szerint nyilvánosságra sem hozva.

Korábban Kesselyák Gergely a cikk szerint úgy fogalmazott, Ókovács Szilveszternek "zenetörténeti érdemei" vannak az Opera vezetőjeként, rendszerváltást idézett elő. "De utána csak vártunk, és nem kezdődött el az a szakmai építkezés, ami lehetett volna", folytatta az összefoglaló szerint.

Kesselyák Gergely korábban a Facebookon gratulált is Ókovács Szilveszter kinevezéséhez, akkor tette közzé azt is, hogy a szakmai bizottság azonban őt támogatta, nem a régi-új vezetőt.

A hírrel kapcsolatban Kesselyák Gergely nem kívánt nyilatkozni.

Péntek este 6 órakor Ókovács Szilveszter lesz az InfoRádió Aréna című műsorának vendége.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×