Infostart.hu
eur:
384.76
usd:
327.39
bux:
109506.37
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Jens Bühler (balra) és Jörg Burzer (jobbra) a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár kétmilliomodik autójávalMercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Nyitókép: Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

Nagy búcsú – szakít a Mercedes a „luxuskorszakkal”

Olla Källenius vezérigazgató 2022-ben még nagyot álmodott. Németország, illetve a világ egyik leghíresebb autógyártója számára a luxusautók hosszú távú stratégiáját hirdette meg. Most viszont visszavonulót fújt, és cége minden árkategóriában prémium járműveket kínál.

Minderről a Handelsblatt tekintélyes üzleti, illetve gazdasági napilap számolt be. Az újság utalt arra, hogy a német autógyártók közül a Mercedes-Benz helyzete az elmúlt években különösen kedvezőtlenül alakult. A cég ezért úgy döntött, hogy „eltemeti” luxusstratégiáját, amely 2022-ben startolt, de nem volt sikeres.

Vállalati forrásokra hivatkozó értesülések szerint a cégen belül is vitához vezetett „luxus” szót törlik, és a stratégia más formát ölt. A Mercedes a siker, illetve a nagyobb kereslet érdekében a jövőben minden árkategóriában prémium járművekkel kíván piacot hódítani ahelyett, hogy a drága luxusosztályú modellekre koncentrálna.

Noha hivatalosan mindezt a stuttgarti szákhelyű cégcsoport hivatalosan még nem erősítette meg, vállalati források szerint a végeleges döntés már megszületett. Ezután már „csak” a megvalósítás van hátra. A három évvel ezelőtt bevezetett „luxusstratégiát” a vezetés csendben eltemette – idézett az újság egy autóipari elemzőt, aki utalt arra, hogy az a csillagászati árak miatt a csoport piaci részesedésének gyengüléséhez vezetett.

A Mercedes az egyetlen német autógyártó, amely idén minden nagyobb piacon küzd a csökkenő eladásokkal.

A „luxusambíciók” kudarcát tükrözte, hogy az idei esztendő első kilenc hónapjában a cég kamat- és adózás előtti eredménye közel 60 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest. A cég vissza kíván térni a „régi” értékekhez, hagyományos autódizájnnal és új márkaígérettel, a „Welcome Home” szlogennel.

Mindez már megmutatkozott a közelmúltban tartott müncheni nemzetközi autószalonon is – emlékeztetett az újság, utalva arra, hogy a Mercedes egy belépő szintű modell bevezetésén dolgozik.

Vállalati körök szerint a belépő szintű modellnek mind az ár, mind a forma, azaz a megjelenés szempontjából a jelenlegi A-osztályon kell alapulnia. A modellt azonban nem a rastatti üzemben gyártják, hanem Kecskeméten, ahol a gyártási költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban – utalt rá a lap, valamint több más, egyaránt a Handelsblattot idéző forrás.

A vezérigazgató célja az is, hogy fiatalabb célcsoportokhoz juttassa el a márkát, és hosszabb távon akar magasabb árakat elérni. Ebből kiindulva el kívánja kerülni, hogy az induló ár túl megterhelő legyen.

Címlapról ajánljuk
MÁV: új kedvezmények, új menetrend – minden, amit tudni kell

MÁV: új kedvezmények, új menetrend – minden, amit tudni kell

Életbe lépett a MÁV-csoport 2025/2026-os menetrendje, december közepétől vásárolható az éves ország- és vármegyebérlet az új MÁVPlusz alkalmazásban, az applikáción keresztül péntektől mindenki számára elérhető a 15 százalékos okoskedvezmény a jegyekre.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.16. kedd, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Eséssel zártak az amerikai tőzsdék

Eséssel zártak az amerikai tőzsdék

Rossz hangulatban indult a hét az ázsiai tőzsdéken, Európában azonban felpattanás jött. Idehaza is jó volt kezdetben a hangulat, különösen a Richter teljesített jól a reggeli bejelentést követően, a nap második felére azonban elfogyott a magyar piac lendülete. Az USA-ban iránykereséssel indult a kereskedés, majd kisebb lefordulás következett. Az amerikai kormányzati leállás után több kulcsfontosságú adat is érkezik majd a hét során, így lesznek nagy elmozdulások.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×