Infostart.hu
eur:
388.76
usd:
330.17
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Jens Bühler (balra) és Jörg Burzer (jobbra) a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár kétmilliomodik autójávalMercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Nyitókép: Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

Nagy búcsú – szakít a Mercedes a „luxuskorszakkal”

Olla Källenius vezérigazgató 2022-ben még nagyot álmodott. Németország, illetve a világ egyik leghíresebb autógyártója számára a luxusautók hosszú távú stratégiáját hirdette meg. Most viszont visszavonulót fújt, és cége minden árkategóriában prémium járműveket kínál.

Minderről a Handelsblatt tekintélyes üzleti, illetve gazdasági napilap számolt be. Az újság utalt arra, hogy a német autógyártók közül a Mercedes-Benz helyzete az elmúlt években különösen kedvezőtlenül alakult. A cég ezért úgy döntött, hogy „eltemeti” luxusstratégiáját, amely 2022-ben startolt, de nem volt sikeres.

Vállalati forrásokra hivatkozó értesülések szerint a cégen belül is vitához vezetett „luxus” szót törlik, és a stratégia más formát ölt. A Mercedes a siker, illetve a nagyobb kereslet érdekében a jövőben minden árkategóriában prémium járművekkel kíván piacot hódítani ahelyett, hogy a drága luxusosztályú modellekre koncentrálna.

Noha hivatalosan mindezt a stuttgarti szákhelyű cégcsoport hivatalosan még nem erősítette meg, vállalati források szerint a végeleges döntés már megszületett. Ezután már „csak” a megvalósítás van hátra. A három évvel ezelőtt bevezetett „luxusstratégiát” a vezetés csendben eltemette – idézett az újság egy autóipari elemzőt, aki utalt arra, hogy az a csillagászati árak miatt a csoport piaci részesedésének gyengüléséhez vezetett.

A Mercedes az egyetlen német autógyártó, amely idén minden nagyobb piacon küzd a csökkenő eladásokkal.

A „luxusambíciók” kudarcát tükrözte, hogy az idei esztendő első kilenc hónapjában a cég kamat- és adózás előtti eredménye közel 60 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest. A cég vissza kíván térni a „régi” értékekhez, hagyományos autódizájnnal és új márkaígérettel, a „Welcome Home” szlogennel.

Mindez már megmutatkozott a közelmúltban tartott müncheni nemzetközi autószalonon is – emlékeztetett az újság, utalva arra, hogy a Mercedes egy belépő szintű modell bevezetésén dolgozik.

Vállalati körök szerint a belépő szintű modellnek mind az ár, mind a forma, azaz a megjelenés szempontjából a jelenlegi A-osztályon kell alapulnia. A modellt azonban nem a rastatti üzemben gyártják, hanem Kecskeméten, ahol a gyártási költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban – utalt rá a lap, valamint több más, egyaránt a Handelsblattot idéző forrás.

A vezérigazgató célja az is, hogy fiatalabb célcsoportokhoz juttassa el a márkát, és hosszabb távon akar magasabb árakat elérni. Ebből kiindulva el kívánja kerülni, hogy az induló ár túl megterhelő legyen.

Címlapról ajánljuk
Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Kevesebb mint két héttel az újév beköszönte előtt különös vita támadt német ellenzéki pártok és a kormányon lévő konzervatívok között. Az ellenzék szerint jövőre túl sok ünnepnap esik a hétvégére, amit hétközben pótolni kellene. A CDU/CSU szerint a "pótlást" jelenlegi gazdasági helyzetében aligha jöhet szóba.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×