Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.83
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Az újvidéki pályaudvar épülete.
Nyitókép: Wikipédia

Csak hónapok múlva indulhat el a vasúti közlekedés a Szabadka–Újvidék-vonalon

Az eredeti tervek szerint már november 24-én helyreállt volna a közlekedés az újvidéki pályaudvar-katasztrófa után, de most a szerb elnök azt mondta, február–március előtt nem reális az újraindítás.

Aleksandar Vucic szerb államfő az újvidéki tragédia miatt korábban november 24-ről december 8-ra halasztotta a gyorsvasúti forgalom indulását a Szabadka–Újvidék-vonalon, de a szerb állami vasúttársaság azóta sem tette közzé a menetrendet – írja a vajdasági Szabad Magyar Szó.

Az elnök most azt mondta, hogy „komplikációk merültek fel a projektumban”, és szavai szerint „nem reális, hogy az első gyorsvonat február, március előtt elinduljon”. Hozzátette: a problémát az okozza, hogy felügyelőség vizsgálja az összes vasútállomást, amely felépült a projekt keretében.

„Muszáj, hogy legyen vasutunk, az életnek folytatódnia kell. Keressük a felelősöket, és meg is kapják a büntetésüket mindazok, akik felelősek az újvidéki tragédiáért. Amikor mindennek vége, akkor eljövök az első vonattal, és megnyitom ezt a szakaszt is, de erre nem kerül sor február vagy március előtt. Az ellenőrök most minden állomást átvizsgálnak, és a legkisebb hiba jelenléténél sem hajlandók aláírni az átvételt, vagyis jóváhagyni azt használatra” – idézte az államfőt a hvg.hu.

Az újvidéki vasúti pályaudvar előteteje november elsején szakadt le, tizenöt ember halálát okozva.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×