eur:
402.27
usd:
371.52
bux:
90274.57
2025. március 31. hétfő Árpád
BYD Atto 3 típusú elektromos autó márkajelzése a BYD autóátadó ünnepségén a Puskás Arénában 2024. február 23-án. A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai vállalat több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó óriásberuházással Szegeden épít gyárat.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Bajba kerülhetett a BYD egyes, Kínából Európába hajóztatott autóival

Az időjárási körülmények és a több hónapon át tartó hajóút megteremti a feltételeket a penészgombák számára.

Február végén érkezett meg Európába a BYD Explorer No.1 hajója, rajta járművek ezreivel, melyeket több kikötőben rakodtak ki, ám a kontinens piacának meghódítására indított művelet súlyos gondba ütközött - írja az Economx. A német Handelsblatt és az amerikai Wall Street Journal értesülései szerint ugyanis a németországi Bremerhavenbe érkezett szállítmányt megtámadta a penész.

Szakértők szerint ez egy szinte természetes folyamat, hiszen az autókat a szubtrópusi klímájú dél-kínai kikötőkből az Indiai-óceánon, a Vörös-tengeren, a Szuezi-csatornán és a Földközi-tengeren kell elszállítani Európába, és

a hónapokig tartó út időjárási viszontagságai kedvező körülményeket biztosítanak a penészgombák elszaporodásának érzékeny felületeken, például a kormánykerék borításán és az üléshuzatokon, a textil-, a fa- és a bőranyagokon.

A két lap forrásai kiemelték, hogy más autóexportőrök már találkoztak ugyanezzel a problémával, ám a BYD még kezdőnek számít a piacon, és így nem mindig tudja megfelelően kezeni a problémákat. Ennek oka lehet, hogy egyrészt még nincs elég tapasztalata az autók hosszútávú szállításában, másrészt nem megfelelő a gyártástól az értékesítésig tartó időszakban fellépő meghibásodások javítására szolgáló rendszere - írják.

Más exportpiacokon is elfordultak gondok a BYD-gyártmányú autókkal, az összeállítás szerint Japánba például sok elektromos jármű karcolásokkal, horpadásokkal érkezik meg, Thaiföldön pedig színhibákat tapasztaltak az importőrök.

Címlapról ajánljuk
Az unió komoly változásokat akar, de kiváltható-e az amerikai védelem Európában?

Az unió komoly változásokat akar, de kiváltható-e az amerikai védelem Európában?

Európa a mozgósítható haderő és bizonyos katonai eszközök tekintetében jelentős mértékben függ az Egyesült Államoktól, a teljes leválás rövid távon nem lehet reális cél – mondta az InfoRádióban Olekszij Anton, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány junior kutatója. A biztonságpolitikai szakértő hozzátette: a legnagyobb amerikai függés a kiegészítő eszközöknél figyelhető meg, a logisztikában óriási a lemaradása Európának.

Kiszámolták, mennyibe kerül Ukrajna EU-csatlakozása: fejenként kétmillió forint

A Magyar Külügyi Intézet és a Mathias Corvinus Collegium közös konferenciáján elhangzott, hogy az ukrán uniós csatlakozás teljes költsége öt év alatt majdnem két és fél ezer milliárd euróba kerülne, ami az Európai Unió 2025-ös költségvetésének több mint 12,5-szerese. A részletekről Siklósi Péter, a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója számolt be az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×