eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Összeroncsolódott személyautó egy benzinkútnál, az M1-es autópálya Budaörsi szakaszánál 2021. január 1-jén. Az autó vezetője megpróbált elmenekülni az őt követő rendőrjárőrök elől, behajtott egy benzinkúthoz, ahol a szalagkorlátnak ütközött. A férfi ittasan, jogosítvány nélkül, eltiltás hatálya alatt vezetett. A járműben egy gyermek is utazott.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Fordulat az uniós jogosítványszigorítás ügyében: Németország nemet mond

Volker Wissing közlekedési miniszter szerint az időseket érintő szigorítási tervezet nem kap többséget az unióban.

Ahogy azt az Infostart is többször megírta, az Európai Bizottság tervei között szerepel, hogy megszigorítja az idősebb autóvezetők engedélyének meghosszabbítását, és a tervek szerint ha valaki meg szeretné megtartani érvényes jogosítványát 70 év felett is, annak meg kell majd ismételnie bizonyos teszteket. A módosítás célja, hogy növeljék a biztonságot az utakon.

Az elképzelések szerint 70 év felett mindenkinek igazolnia kellene, hogy életkorához képest alkalmas gépjárművek vezetésére. Ugyanakkor most az unió meghatározó országának közlekedési minisztere szállt szembe a brüsszeli tervekkel, és Volker Wissing a Funke Mediengruppe kiadóhoz tartozó lapoknak nyilatkozva

reményét fejezte ki, hogy az egyelőre nem kötelező jellegű előírás nem kap többséget az EU-ban.

A szabad demokrata miniszter szó szerint tiltakozott a rendszeres orvosi ellenőrzés ellen. "Tiltakozom az ellen, hogy az emberekből tárgy legyen, hogy egyfajta szabálykatalógus szerint éljék az életüket" – hangoztatta a miniszter. Embertelenebbé teszi társadalmunkat, ha ilyen súlyossággal avatkozunk be – tette hozzá. "Bízom abban, hogy az idősek kormányzati irányelvek és bürokratikus ellenőrzés nélkül is foglalkoznak az egészségükkel" – jelentette ki, és hozzátette, hogy a környezetükben élők, a gyerekek, a rokonok, sőt a szomszédok felelőssége is, hogy konzultáljanak az idősekkel a vezetésről.

A szövetségi statisztikai hivatal hónapokkal ezelőtt olyan adatokat tett közzé, amelyek ezzel kapcsolatban többféle értelmezésre adtak lehetőséget. Eszerint 2021-ben a 70 év feletti gépkocsivezetők jóval kisebb arányban okoztak, illetve szenvedtek el közlekedési balesetet, mint a fiatalabb járművezetők. Szakértők szerint a 14,5 százalékos arányt ugyanakkor magyarázza az is, hogy az idősebbek egyrészt ritkábban vezetnek, másrészt generációjukat tekintve kisebb a vezetői engedéllyel rendelkezők száma.

Különböző biztosítótársaságok szerint a idősek által elkövetett balesetek száma körülbelül azonos a kezdő autóvezetők által elkövetett balesetek számával.

A hivatal jelentéséből ugyanakkor ki tűnt az is, hogy az időseket érintő balesetek gyakran súlyosabbak voltak.

Az esetek több mint kétharmadában elsősorban elsőbbségadás elmulasztása vagy hibás kanyarodás volt az ok.

Az idősek védelmében a közlekedési miniszter arra is hivatkozott, hogy közülük sokan élnek vidéken, ezért számukra nehéz lenne önálló életet élni autó nélkül.

Marad az alkohollimit

A miniszter ellenezte a németországi alkohollimit további csökkentésére irányuló felhívásokat is.

Hivatalos adatok szerint Németországban egyre több az olyan közlekedési baleset, amelynek oka az alkoholos befolyásoltság.

A miniszter utalt arra, hogy a 17 és 21 év közötti kezdő sofőrök számára teljes alkoholtilalom van érvényben, mindenki másra 0,5 ezrelék vonatkozik.

Wissing megítélése szerint nincs szükség arra, hogy ezen változtassanak.

"Soha nem alkothatunk tökéletes törvénykatalógust az élethez " – fogalmazott szabad demokrata politikus. Hangsúlyozta ugyanakkor azt is, hogy egy társadalom nem működhet személyes felelősség nélkül.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Megállíthatatlanul törnek előre az oroszok Donbaszban, csúcsmodern vadászbombázót veszített Moszkva – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Megállíthatatlanul törnek előre az oroszok Donbaszban, csúcsmodern vadászbombázót veszített Moszkva – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Az orosz csapatok jelentős területi nyereségeket értek el az elmúlt időszakban Ukrajnában, ami aggodalomra ad okot az ukrán vezetés körében. A Bloomberg elemzése szerint Oroszország az elmúlt héten több területet foglalt el, mint 2024 bármely korábbi időszakában, miközben az ukrán erők egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a frontvonalakon - számolt be róla a Kijiv Independent. Az orosz légierőhöz szorosan kapcsolódó, nyugalmazott pilóta által szerkesztett „Fighterbomber” Telegram-csatorna jelentette, hogy Moszkva ismételten elveszített egy Szu-34-es vadászbombázót. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború lefrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×