Az új autók árának az elmúlt években történt emelkedése most visszájára fordulhat írja legújabb számában az Automobilwoche magazin. A gyártók egyre erősebben aggódnak, mert az új megrendelések rohamosan csökkenek.
A német járműipari központi szövetség alelnöke arra figyelmeztetett, hogy a harmadik negyedévtől a kereslet jelentősen visszaeshet. Ennek megakadályozása érdekében Thomas Peckruhn szerint sürgősen új megrendelésekre lenne szükség. Utalt arra ugyanakkor, hogy különösen a tavaszi hónapokban maradtak el a vásárlók, éppen abban az időszakban, amikor az eladások korábban rendszerint erősek voltak.
Különösen a május okozott nagy csalódást. Ágazati források szerint az egyik tekintélyes autógyártó a tervezett megrendelések kevesebb mint egynegyedét kapta. A megrendelések gyors ütemű visszaesése miatt a német autógyártók most sürgős cselekvésre kényszerülnek.
A Mercedes például a piacot a közelmúltban olcsóbban kínált bemutató autókkal igyekezett élénkíteni. A gyár történetében ilyen még soha nem történt. Hasonló a helyzet az Audinál is, ahol az új autók száma az adatok szerint szintén meghaladja a keresletet.
"Március, április és május ebből a szempontból katasztrofális volt"
nyilatkozta egy kereskedő a lapnak.
Az Audi és a többi gyártó egyaránt különböző kedvezményekkel igyekszik talpra állni. Az Automobilwochének nyilatkozó ágazati szakértő szerint a vevőknek nyújtandó vásárlási ösztönzők a második félévben elengedhetetlenek. Utalt arra, hogy különösen az elektromos autók esetében növekvő "árnyomás" várható, amit a piacra energikusan benyomuló kínai gyártók is erősítenek.
A belső égésű motorokkal rendelkező modellek esetében egyre nagyobb engedmények várhatók
tette hozzá.
Az EU és annak legnagyobb gazdaságával rendelkező Németország márciusban állapodott meg abban, a belső égésű motorral rendelkező autók 2035-re tervezett kivezetését némileg módosítják. Eszerint a belső égésű motorral hajtott új autók tovább is értékesíthetők, ha azok klímasemleges szintetikus üzemanyaggal működnek.