eur:
393.1
usd:
367.1
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György
Traffic jam on toll gates, people traveling for holidays
Nyitókép: Darwel/Getty Images

Fontos információ a nyaralás megtervezése előtt: itt vannak az új horvát autópályadíjak

Horvátország 2023 január 1-jén belépett az euró- és a schengeni övezetbe, ez alapvető változásokat hoz az autósoknak is.

A horvátországi autópályadíjak egy útra vannak meghatározva. Ha Budapest irányából a tengerpartra tartunk, Letenyén lépjük át a horvát–magyar határt. A határtól az A4-es autópályán haladva érjük el Zágrábot. Zágráb előtt van egy fizetőkapu. A zágrábi körgyűrű ingyenesen használható. Zágráb végétől indul az A1-es autópálya mely Split irányában tart. Ha Dalmácia az úti cél az A1-es autópályán vezetünk, míg el nem érjük a kihajtási pontot. Ha a Kvarner térségbe vagy az Isztriára tartunk, Karlovac után az A6-os autópályán folytatjuk utunkat – írja a horvatorszaginfo.hu.

Mivel több autópálya-szakaszon haladunk míg elérjük a végső célállomást, így a különálló szakaszok díjait össze kell adni.

Autópályadíjak személygépkocsira

Határátlépés után

  • Gorican –Zágráb szakasz: 5,8 euró

Plitvicei tavakig

  • Zágrábig 5,8 + Karlovacig 2,5 vagyis: 8,3 euró

Rijeka és Isztriai-félsziget

  • Zágráb–Rijeka szakasz: 9,2 euró (összesen: 15 euró)
  • Rijeka–Pula (Medulin) szakasz: 10 euró (összesen: 15,8 euró)
  • Rijeka–Rovinj szakasz: 8,2 euró (összesen: 14 euró)
  • Rijeka–Porec szakasz: 9,4 euró (összesen: 15,2 euró)
  • Rijeka–Umag szakasz: 11,8 euró (összesen: 17,6 euró)

Kvarner-régió

  • Zágráb–Krk-sziget: 8,1 euró (összesen: 13,9 euró)
  • Zágráb–Rab-szigeti komplehajtó: 7,9 euró (összesen: 13,7 euró)
  • Zágráb–Pag-szigeti komplehajtó: 11,4 euró (összesen: 17,2 euró)

Dalmácia

  • Zágráb–Zadar észak (Vir sziget, Nin) szakasz: 16 euró (összesen: 21,8 euró)
  • Zágráb–Zadar dél szakasz: 16,5 euró (összesen: 22,3 euró)
  • Zágráb–Biograd szakasz: 17,6 euró (összesen: 23,4 euró)
  • Zágráb–Vodice, Murter szigeti lehajtó: 18,9 euró (összesen: 24,7 euró)
  • Zágráb–Sibenik szakasz: 20,1 euró (összesen: 25,9 euró)
  • Zágráb–Trogir szakasz: 22,1 euró (összesen: 27,9 euró)
  • Zágráb–Split (Brac, Hvar) szakasz: 24 euró (összesen: 29,8 euró)
  • Zágráb–Makarska szakasz: 27 euró (összesen: 32,8 euró)
  • Zágráb–Ploce (Peljesac, Korcula) szakasz: 30,6 euró (összesen: 36,4 euró)
  • Peljesac híd: ingyenes
Címlapról ajánljuk

Závecz: a Fidesz és még öt erő szerezhet EP-mandátumot

Tovább csökkent a Fidesz támogatottsága, de április első felében még így is a választók negyede mellette volt; Magyar Péter pártjának EP-listája a harmadik helyen áll – derül ki a Závecz Research Intézet friss méréséből. A részletekről az InfoRádió Závecz Tibort kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Drágulhat a gáz Európában, ami versenyképességi bajokhoz és akár a következő gazdasági válsághoz is elvezethet, hiszen 90%-os a kontinens importkitettsége, amit kihasználhatnak a nagy LNG-szállítók – hívta fel a figyelmet a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Lakatos Benjamin. A svájci székhelyű MET Csoport elnök-vezérigazgatója példátlan módon levezette, hogy milyen fázisokon keresztül ért a tetőpontjára 2022-ben az európai gázválság, és rögzítette: ha az akkor elpárolgott óriási összegek felét energiaberuházásokra költötte volna a kontinens, akkor most nem lennének energiaproblémái. A mai helyzetet úgy látja: megszűnt a régiónkban a gázellátási kockázat, de Ukrajnában a télen még lehetnek gondok a gáztárolók bombázásából. Az energiapiaci szakember szerint lehetne akár gyorsítani is a zöld átálláson, de "ha nem vállaljuk be, hogy időnként áramszünet is lehet", akkor a 2030-2040 közöttre tervezettnél 10-15 évvel tovább tart a folyamat; így a földgázra is tovább lesz szükség. 50 éves távon azonban már teljesen biztos abban Lakatos, hogy a lakosság szinte csak áramot fog használni, földgázt, benzint és gázolajat nem. Az interjúban több sportos hasonlatot is említett, így például azt, hogy az energiaiparban "már nagyon sokat edzettünk, csak még nem tudjunk, hogy focizni fogunk, birkózni vagy kézilabdázni"; emiatt sürgette egy egységes szabály- és mérési rendszer kialakítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×