eur:
411.24
usd:
392.65
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A tengerből kiemelt roncsdarabokat adják fel hajójukra indonéz haditengerészek egy gumicsónakból, miközben folytatódik a kutatás a szerencsétlenül járt repülőgép roncsai és feketedobozai után a jakartai partok előtt 2021. január 12-én. Három nappal korábban, röviddel a jakartai felszállás után 56 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedő Boeing 737-500 típusú repülőgépe.
Nyitókép: MTI/AP/Tatan Syuflana

Kiderült, mi okozta az indonéz légikatasztrófát

A Sriwijaya Air Boeing 737-500-asának tragédiája 62 emberrel végzett tavaly januárban.

A dzsakartai felszállás után nem sokkal a Jáva-tengerbe zuhant a társaság SJ-182 számú járata. A szerencsétlenséget senki nem élte túl – írja a BBC.

A katasztrófát vizsgáló bizottság mostanra készült el jelentésével, amely szerint

a gázkarrendszer folyamatos meghibásodása mellett a pilóta hibája vezetett az esethez, mely hat éven belül a harmadik súlyos indonéz repülőgépbaleset volt.

A 26 éves repülőgépen az automata gázkarrendszer nem sokkal a felszállás után meghibásodott. Emiatt a repülőgép meredeken letért a pályáról, majd 3000 méter magasról a tengerbe zuhant – közölte a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság.

A repülőgép által teljesített korábbi járatok személyzete megjegyezte, hogy

a gázkarrendszer "üzemképtelen", és hogy azt rendszeresen javították

– közölte a bizottság az AFP hírügynökség szerint. A bizottság szerint a pilótafülkében ülők nem reagáltak elég gyorsan a hibára, ez okozhatta a járat vesztét. Véleményük szerint a pilóták nem is kaptak megfelelő kiképzést arra, hogy mi a teendő ilyen helyzetben, a légitársaság azóta ezt már kiküszöbölte és biztosítja a megfelelő oktatást pilótáinak.

A Sriwijaya Air balesete csak rontott Indonézia siralmas repülésbiztonsági helyzetén: az elmúlt években három súlyos repülőgép-szerencsétlenség történt három helyi légitársaságnál.

2014-ben az AirAsia A320-as repülőgépe rossz időjárási körülmények között a Jáva-tengerbe zuhant, 162 ember halálát okozva. Négy évvel később, 2018-ban a Lion Air Boeing 737 Max típusú repülőgépe zuhant a tengerbe, 189 ember halálát okozva. Ez a járat és egy másik, hónapokkal később Etiópiában lezuhant Boeing 737 Max repülőgép esete után a típusra nézvést világszerte repülési tilalmat rendeltek el, mivel hibás volt az átesésgátló rendszerük.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×