Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
A tengerből kiemelt roncsdarabokat adják fel hajójukra indonéz haditengerészek egy gumicsónakból, miközben folytatódik a kutatás a szerencsétlenül járt repülőgép roncsai és feketedobozai után a jakartai partok előtt 2021. január 12-én. Három nappal korábban, röviddel a jakartai felszállás után 56 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedő Boeing 737-500 típusú repülőgépe.
Nyitókép: MTI/AP/Tatan Syuflana

A búvárok eljutottak a lezuhant indonéz repülő egyik feketedobozához

Az indonéz haditengerészet búvárainak ehhez több tonnányi törmeléken kellett átjutniuk.

A légierő főparancsnoka, Hadi Tjahjanto szerint nemsokára rábukkannak a pilótafülke hangrögzítőjére is, amely a közelben bocsát ki jeleket.

A búvárok 23 méteres mélységben leltek rá a gép roncsaira a tengerfenéken.

A haditengerészet egy hajója észlelte a Boeing 737-500 típusú gép feketedobozai által sugárzott erős jeleket.

A munkálatokhoz távirányítású robotot is bevetnek.

A helyszínen

3600 ember, 13 helikopter, 54 hajó és 20 kisebb csónak folytatja a kutatást

a hajó roncsai és a halottak után. Mindezidáig egy holttestet sikerült kiemelni, az egyik légikísérőét.

A feketedobozokban rejlő információ kulcsfontosságú ahhoz, hogy kiderüljön mi okozta a szerencsétlenséget. A berendezések a becsapódáskor kiszakadtak a helyükről. A műszereket át fogják adni az indonéz közlekedésbiztonsági bizottságának, amelyik felügyeli a baleset vizsgálatát. A feltárást segíti a szingapúri és az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal is.

Jakarta, 2021. január 12.
Tengerből kiemelt roncsdarabokat vizsgál az indonéz Országos Közlekedésbiztonsági Bizottság szakértője a jakartai Tanjung Priok kikötőben 2021. január 12-én. Három nappal korábban, röviddel a jakartai felszállás után 56 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén a Jáva-tengerbe zuhant a Sriwijaya Air indonéz légitársaság egyik belföldi járaton közlekedő Boeing 737-500 típusú repülőgépe.
MTI/EPA/Adi Weda
Tengerből kiemelt roncsdarabokat vizsgál az indonéz Országos Közlekedésbiztonsági Bizottság szakértője a jakartai Tanjung Priok kikötőben MTI/EPA/Adi Weda

Az indonéz repülésbiztonsági bizottság elnöke, Soerjanto Tjahjono, a gép roncsainak állapotát látva, kizárta azt a lehetőséget, hogy az utasszállító még a levegőben szakadt volna szét. Hangoztatta, hogy a gép a becsapódás pillanatáig épségben volt, a törmelék egy területen összpontosult, és nem nagyobb körben.

Az első vizsgálatok, a tengerből kiemelt gépalkatrészeken tapasztalt sérülésekből azt állapították meg, hogy a vízbe csapódáskor a hajtómű működött. Műszerei ezen a magasságon is rögzítették az adatokat.

Az indonéz közlekedési minisztérium kedden arról tájékoztatott, hogy az utasszállító

a baleset előtt három nappal kapott légialkalmassági engedélyt.

A gép tavaly márciusa és decembere között, a járvány idején nem közlekedett.

A Sriwijaya légitársaság gépe szombaton csapódott a Jáva-tengerbe, fedélzetén 62 emberrel, a járat rossz időjárási körülmények között Jakartából a borneói Pontianakba indult. A felszállást követően négy perccel tűnt el az irányítók radarjáról.

Címlapról ajánljuk

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Digitális bankolás Magyarországon: ezt várják el az ügyfelek 2026-ban

Digitális bankolás Magyarországon: ezt várják el az ügyfelek 2026-ban

Mit várnak el 2025-ben az ügyfelek a digitális befektetési szolgáltatásoktól, és mennyire alapelvárás a gyors, átlátható felület? Elég-e ma egy korszerű app a befektetések indításához, TBSZ és NYESZ megnyitásához, vagy továbbra is szükség van személyes jelenlétre? Mekkora költségekkel számolhatunk, milyen kockázatokat vállal ma a lakosság, és mely termékek a legkeresettebbek? A Portfolio Business mai adásában a banki digitalizáció friss trendjeiről beszélgetünk a Gránit Bank ügyvezető igazgatójával, Szabó Tamással.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×