eur:
393.09
usd:
367.14
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György
A 2020. május 12-én kiadott képen a Ryanair ír diszkont légitársaság repülőgépei állnak az angliai Stanstead repülőtéren 2019. augusztus 22-én. Sajtójelentések szerint a Ryanair ezen a napon bejelentette, hogy járatai 40 százalékát újraindítja júliustól. A koronavírus-járvány miatt kötelezővé teszik a védőmaszk viselését, valamint az utasoknak több adatot kell szolgáltatniuk a tartózkodási helyükre vonatkozólag.
Nyitókép: MTI/EPA/Will Oliver

Az EU nem tiltja a különadók áthárítását

A közlekedésért felelős EU-biztos ismertette a vonatkozó szabályokat a Ryanair magyarországi áremelése kapcsán.

Beleütközik-e bármilyen rendelkezésbe az, ha egy légitársaság az utasokra hárítja át a különadót? Ezt a kérdést tette fel Ujhelyi István MSZP-s európai parlamenti képviselő a közlekedésért felelős uniós biztosnak. A válaszról beszámoló hvg.hu közölte: Adina Valean azt írta, a hatályos rendelet egyetlen rendelkezése sem akadályozza meg a légitársaságokat abban, hogy az adókat átvigyék a jegyárba, amennyiben ez átlátható és megkülönböztetésmentes módon történik.

Hozzátette: ha egy országban ilyen adóáthárítás történik, akkor a helyi fogyasztóvédelmi hatóság azt értékelheti, hogy a szerződési feltételekben megfelelően tájékoztatták-e az utasokat minderről.

Az ügy előzménye, hogy a magyar kormány nyomatékosan azt kérte a különadóval sújtott ágazatokban működő cégeket, hogy ne hárítsák át a plusz terhet a lakosságra. A Ryanair azonban bejelentette, hogy továbbterheli a fizetendő pénzt az utazókra, és az árakat emelték is azóta. A magyar fogyasztóvédelem 300 millió forint büntetést rótt ki a diszkont légitársaságra, amely fellebbezett a döntés ellen. A legutóbbi, kapacitásszűkítő budapesti bejelentéskor Michael O’Leary vezérigazgató ismét közölte: a Ryanair nem fogadja el a kormány azon érvelését, hogy az adót nem a légitársaságra, hanem a földi kiszolgálókra vetették ki, ugyanis azok a fizetendő összeget továbbhárították a Ryanairre.

Címlapról ajánljuk

Závecz: a Fidesz és még öt erő szerezhet EP-mandátumot

Tovább csökkent a Fidesz támogatottsága, de április első felében még így is a választók negyede mellette volt; Magyar Péter pártjának EP-listája a harmadik helyen áll – derül ki a Závecz Research Intézet friss méréséből. A részletekről az InfoRádió Závecz Tibort kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Drágulhat a gáz Európában, ami versenyképességi bajokhoz és akár a következő gazdasági válsághoz is elvezethet, hiszen 90%-os a kontinens importkitettsége, amit kihasználhatnak a nagy LNG-szállítók – hívta fel a figyelmet a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Lakatos Benjamin. A svájci székhelyű MET Csoport elnök-vezérigazgatója példátlan módon levezette, hogy milyen fázisokon keresztül ért a tetőpontjára 2022-ben az európai gázválság, és rögzítette: ha az akkor elpárolgott óriási összegek felét energiaberuházásokra költötte volna a kontinens, akkor most nem lennének energiaproblémái. A mai helyzetet úgy látja: megszűnt a régiónkban a gázellátási kockázat, de Ukrajnában a télen még lehetnek gondok a gáztárolók bombázásából. Az energiapiaci szakember szerint lehetne akár gyorsítani is a zöld átálláson, de "ha nem vállaljuk be, hogy időnként áramszünet is lehet", akkor a 2030-2040 közöttre tervezettnél 10-15 évvel tovább tart a folyamat; így a földgázra is tovább lesz szükség. 50 éves távon azonban már teljesen biztos abban Lakatos, hogy a lakosság szinte csak áramot fog használni, földgázt, benzint és gázolajat nem. Az interjúban több sportos hasonlatot is említett, így például azt, hogy az energiaiparban "már nagyon sokat edzettünk, csak még nem tudjunk, hogy focizni fogunk, birkózni vagy kézilabdázni"; emiatt sürgette egy egységes szabály- és mérési rendszer kialakítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×