eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Nyitókép: Pixabay

Gyáróriásokat épít a Ford elektromos autói miatt

A márka 118 éves történelme során még sosem fektetett be ekkora összegben a gyártásba.

A Ford a dél-koreai SK Innovationsszel közösen hozza létre 11,4 milliárd dollárból a két mamutgyárat, melyek kizárólag elektromos autókat állítanak majd elő.

A CNN cikke szerint a nagyobb részt a Ford adja a fejlesztésbe 7 milliárd dollárral. A cég korábban már nyilvánosságra hozta, hogy 30 milliárd dollárt költ 2030-ig az elektromos autókra történő átállásra, ezzel párhuzamosan pedig arra számít, hogy ugyanekkorra járműeladásainak 40 százalékát az elektromos autók teszik majd ki.

A gyárak Kentuckyban és Tennessee-ben épülnek meg és 11 ezer embernek adnak munkát. A telephelyeken három elektromos járműakkumulátor-gyártó üzem és egy elektromos kisteherautók gyártására szolgáló gyár lesz.

Több ezer hektáron épülnek a gyárak

Tennessee-ben a Blue Oval City névre hallgató komplexum 3600 hektáron terül majd el, ezzel háromszor akkora lesz az alapterülete, mint a márka legendás River Rouge Copmlexéé. Itt 5800 ember dolgozik majd, akik akkumulátorokat gyártanak, valamint azok összetevőit újrahasznosító üzemben alkatrészeket gyártó sorok mellett és az F-széria elektromos darabjait összeszerelő üzemben dolgoznak.

A jövőbeli bővítésekre is felkészülve üres területeket is hagynak a gyárak körül.

A Ford első tisztán elektromos mainstream járműve, a Mustang Mach-E tavaly került forgalomba, a Ford E-Transit elektromos haszongépjármű pedig ebben az évben kerül piacra. A Ford F-150 Lightning, az első teljesen elektromos hajtású teherautó várhatóan jövőre kerül forgalomba.

Az új helyszínen gyártandó teherautók nem F-150 Lightningok lesznek, hanem a jövőbeni elektromos F-sorozatú teherautómodellek. A Ford az F-150 Lightningot Dearbornban építi, és a vállalat tervei szerint jövőre kerül forgalomba.

A jövő elektromos

"Az elektromos autók jövője a következő évtizedekben átalakul, mi szeretnénk, ha az piac bővülésével párhuzamosan növelni tudnánk a kapacitásunkat" - mondta el a gyárépítésről Lisa Drake operatív igazgató.

Szerinte fontos volt a beszállítók számára helyet biztosítani a létesítményen belül, mivel a Ford igyekszik jobban kézben tartani az alkatrészellátási láncot.

A márka más autógyártók mellett az elmúlt hónapokban kénytelen volt leállítani vagy lassítani egyes modellek gyártását a számítógépes csipek és más kritikus alkatrészek beszerzésének korlátozása miatt. A Ford el akarja kerülni az ilyen jellegű problémákat az elektromos járművek akkumulátorainak kapcsán.

Környezettudatosságot is ígérnek

Kentuckyban épül a kisebb gyár BlueOvalSK Battery Park néven: itt az SK Innovationsszel közösen lítium-ion akkumulátorokat gyártanak majd két gyárban. A két gyár teljesen megegyezik a tennessee-i harmadik akkugyártó üzemmel. Itt ötezer ember dolgozhat majd.

2025-ben indulhat meg a termelés a helyszíneken.

Blue Oval Cityben karbonsemleges működést ígérnek. Drake elmondta, hogy a gyár dolgozói szavazhatnak arról, hogy akarják-e, hogy a United Auto Workers szakszervezet képviselje őket, amely más Ford-gyárak dolgozóit is képviseli.

A Ford vezetői nem kívántak nyilatkozni arról, hogy a vállalat a potenciális alkalmazottak képzéséhez nyújtott támogatásokon túl milyen ösztönzőket kapott az adott államoktól. A márka azt is bejelentette, hogy a következő öt évben összesen 525 millió dollárt fektet be az Egyesült Államokban az elektromos járműveket javító technikusok képzésére.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×