eur:
389.09
usd:
359.01
bux:
68095.19
2024. május 30. csütörtök Janka, Zsanett
Nyitókép: Pixabay

Nem ijednek meg a feladattól a német autószervízek

Kivitelezhetőnek tartja az idősebb dízelautók utólagos tömeges átalakítását a károsanyag-kibocsátás csökkenése és ezzel a belvárosi behajtási tilalom bevezetésének elkerülése érdekében a német autószervizek szakmai szervezete.

A ZDK alelnöke, Thomas Peckruhn szerint a korábbi hasonló programoknál szerzett tapasztalatokta hivatkozott, például amikor a dízelmotorokba koromszűrőt, vagy a nyolcvanas években a benzines autókba katalizátor szereltek. Véleménye szerint már a jövő évben megkezdődhet a dízelautók tömeges átépítése.

Ösztönzik az átépítést

A német kormánypártok a hétfő estétől kedd reggelig folytatott egyeztetésen megállapodtak abban, hogy ösztönzőkkel támogatják az idősebb dízelautók tulajdonosait járműveik átalakításában vagy új modellre cserélésében

annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a leginkább szennyezett német nagyvárosokban az autóhasználati tilalom bevezetése.

A német autógyártók ígéretet tettek a kormánynak arra, hogy "vonzó prémiumokat vagy árkedvezményt" tartalmazó csereprogramot kínálnak az Euro 4-es és az Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók tulajdonosainak. A motorok utólagos átalakításához viszont még hiányzik a német autógyárak beleegyezése.

A BMW és az Opel határozottan elutasítja autói utólagos átalakítását, a Volkswagen és a Daimler viszont jelezte részvételi készségét egy átépítési programban

- mihelyt rendelkezésre áll a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkező berendezés. A kipufogógáz-kezelésre szakosodott Baumot vállalat igazgatója, Marcus Hausse elmondta, hogy folyamatban van egy szűrőberendezés engedélyeztetési eljárása a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) a német gépjármű-felügyeletnél. Szerinte "a kormányprogram megadhatja az átépítések megkezdéséhez szükséges utolsó lökést." Hozzátette: a Baumot sok éves tapasztalattal rendelkezik és nem lát problémát abban, hogy garanciát vállaljon berendezéseire.

Még mindig olcsóbb, mint újat venni

A Baumot igazgatója szerint a dízelmotorok átépítési költsége 1500-2000 euró körül lehet, "ami még csereprémiummal együtt is jóval vonzóbb megoldás lehet számos tulajdonos számára autója új modellre cserélésénél". Az IG Metall német gépipari szakszervezet üdvözölte a kormánykoalíció pártjainak megállapodását.

Az érdekképviselet szerint "a megoldás összességében növeli az ágazatban dolgozók munkahelyének biztonságát amellett, hogy fenntartja a nyomást az alternatív hajtásláncok bevezetésére is"

- fogalmazott Jörg Hofmann, a szakszervezet vezetője. Megjegyezte ugyanakkor, hogy fontos lenne, hogy a külföldi autógyárak is részt vegyenek a programban.

Címlapról ajánljuk
Elemzők az EP-választásról: egyszemélyes pártoknál gyakori, hogy Brüszelből csinálnak belpolitikát
Aréna

Elemzők az EP-választásról: egyszemélyes pártoknál gyakori, hogy Brüszelből csinálnak belpolitikát

Az Európai Parlament szerepéről, a választás tétjéről és az Európai Bizottság várható elnökéről is beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Kalas Vivien, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézet főreferense és Rajnai Gergely, a Méltányosság Politikaelemző Központ vezető elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.31. péntek, 18:00
Dobrev Klára
a DK árnyék-miniszterelnöke, a DK-MSZP-Párbeszéd EP-listavezetője
Háromhetes mélypontjára esett a forint

Háromhetes mélypontjára esett a forint

Kedd délután óta gyakorlatilag megállás nélkül gyengült a forint a vezető devizákkal szemben, az euróval szemben a 390-es szintet is megközelítette az árfolyam csütörtökön, majd a vártnál minimálisan jobb amerikai GDP-adat mellett is hirtelen erőre kapott és 389 alá bukott a jegyzés. A holnapi amerikai inflációs adat még a mai GDP-adatnál is fontosabb lesz, amely akár komolyabb kilengéseket is hozhat a forint piacára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×