A német közúti közlekedési hatóság (KBA) a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében kimutatott szabálytalan szoftveres megoldást talált
a 2013 és 2016 között gyártott, Euro 6 környezetvédelmi besorolású motorral szerelt Insignia, Cascada és Zafira modellekben.
A kocsikat vissza kell rendelni szervizre, hogy a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítsák a szabálytalan szoftvert, amely fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozhat.
A gyártó 23 ezer autónál önkéntes alapon már elvégezte a műveletet, most pedig az összes többinél is el kell végeznie - áll a KBA közleményében, amely szerint a szabálytalan motorvezérlő rendszerrel szerelt autók közül 64 ezret Németországon kívül helyeztek forgalomba.
Az Opelnél közölték, hogy megkapták a KBA határozatát. Kiemelték, hogy a 2017 elején indított önkéntes akció keretében a Németországban üzemben tartott autók legnagyobb részénél már elvégezték a szoftverfrissítést, és csak azért nem tudták korábban befejezni a munkát, mert várni kellett a gond megszüntetésére kidolgozott eljárás hatósági jóváhagyására.
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit.
Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást.
Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el. A botrány miatt indított vizsgálatokon az Opel mellett a Daimler és a BMW egyes modelljeinél is kimutattak hasonló szabálytalanságot.