Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Újra gondban a németországi autógyárak

A világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások szabványát a VW dízelbotránya nyomán vezették be, az új mérési eljárás a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki. A Volkswagen csoporthoz tartozó márkák számára nem egyszerű az átállás.

A németországi autógyárak a dízel-botrány hatására szeptember elsején életbe lépő rendkívül szigorú európai követelmények miatt az eladott személygépkocsikat a korábbinál csak jóval alaposabb technikai ellenőrzés után tudják forgalomba helyezni, ami valószínüleg több hónapot is igénybe vesz. Így például a Volkswagen a megrendelt autókat leghamarabb karácsony táján tudja szállítani vevöinek, míg az Audi vagy a Porsche egyáltalán nem próbál idöpontot közölni megrendelöivel.

A dízel-botrány miatt az Európai Unió illetékes hatóságai igencsak szigorítottak a technikai követelményeken, és szeptember elsejét követően igazodnak a világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárásokhoz, amelyek várhatóan az eddiginél pontosabban mutatják meg, hogy egy személyautó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki.

Az új követelményekhez a német autógyáraknak is igazodniuk kell, hogy engedélyezzék gépkocsijaik forgalomba hozatalát. Ennek értelmében a vásárlóknak nagy fokú türelemmel kell lenniük, amíg az óhajtott és kifizetett autóban a volán mögé ülhetnek.

Az egyes modellek forgalomba-hozatalának késlekedéséért Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója, a politikusokat hibáztatta, azt állítva, hogy rosszul készítették elő az új szabvány bevezetését, ugyanis a megszokott két-három év helyett csak másfél évet adtak a gyártóknak a felkészülésre. Így nem tudták időben megkezdeni a megkövetelt müszaki átalakítások elvégzését, ami gépkocsi-tipustól függően hosszabb-rövidebb ideig elhúzódhat.

Alighanem a legrövidebb várakozási idö a BMW-kocsik átvételéig fog tartani, mert – mint a müncheni autógyár elnöke, Harald Krüger elmondta – a BMW egy ideje jóval magasabb igényeket támaszt saját modelljeivel szemben, mint versenytársai. Így nem véletlen, hogy a Volkswagen csak az év végére igéri megvásárolt személykocsijainak átadását, az Audi, vagy a Porsche ezzel szemben csupán türelmet kér vevőitől, és némi árengedményekkel igyekszik jobb kedvre deríteni öket.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×