eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma

Újra gondban a németországi autógyárak

A világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárások szabványát a VW dízelbotránya nyomán vezették be, az új mérési eljárás a várakozások szerint az eddiginél pontosabban mutatja meg, hogy egy autó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki. A Volkswagen csoporthoz tartozó márkák számára nem egyszerű az átállás.

A németországi autógyárak a dízel-botrány hatására szeptember elsején életbe lépő rendkívül szigorú európai követelmények miatt az eladott személygépkocsikat a korábbinál csak jóval alaposabb technikai ellenőrzés után tudják forgalomba helyezni, ami valószínüleg több hónapot is igénybe vesz. Így például a Volkswagen a megrendelt autókat leghamarabb karácsony táján tudja szállítani vevöinek, míg az Audi vagy a Porsche egyáltalán nem próbál idöpontot közölni megrendelöivel.

A dízel-botrány miatt az Európai Unió illetékes hatóságai igencsak szigorítottak a technikai követelményeken, és szeptember elsejét követően igazodnak a világszinten összehangolt könnyűjármű-tesztelési eljárásokhoz, amelyek várhatóan az eddiginél pontosabban mutatják meg, hogy egy személyautó a mindennapi használat során mennyi üzemanyagot fogyaszt és mennyi káros anyagot bocsát ki.

Az új követelményekhez a német autógyáraknak is igazodniuk kell, hogy engedélyezzék gépkocsijaik forgalomba hozatalát. Ennek értelmében a vásárlóknak nagy fokú türelemmel kell lenniük, amíg az óhajtott és kifizetett autóban a volán mögé ülhetnek.

Az egyes modellek forgalomba-hozatalának késlekedéséért Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója, a politikusokat hibáztatta, azt állítva, hogy rosszul készítették elő az új szabvány bevezetését, ugyanis a megszokott két-három év helyett csak másfél évet adtak a gyártóknak a felkészülésre. Így nem tudták időben megkezdeni a megkövetelt müszaki átalakítások elvégzését, ami gépkocsi-tipustól függően hosszabb-rövidebb ideig elhúzódhat.

Alighanem a legrövidebb várakozási idö a BMW-kocsik átvételéig fog tartani, mert – mint a müncheni autógyár elnöke, Harald Krüger elmondta – a BMW egy ideje jóval magasabb igényeket támaszt saját modelljeivel szemben, mint versenytársai. Így nem véletlen, hogy a Volkswagen csak az év végére igéri megvásárolt személykocsijainak átadását, az Audi, vagy a Porsche ezzel szemben csupán türelmet kér vevőitől, és némi árengedményekkel igyekszik jobb kedvre deríteni öket.

Címlapról ajánljuk
A hat pszichológiai trükk, amivel a csalók most dolgoznak

A hat pszichológiai trükk, amivel a csalók most dolgoznak

Hiába erősködik mindenki, hogy résen van, az online (és offline) csalás virágzik, és valószínűleg önnél is próbálkoztak nemrég. A körmönfont szélhámosok hat, jól bevált módszert alkalmaznak, és ha valaki nem dől be nekik, próbálkoznak a következő áldozatjelöltnél. Hogyan szűrjük ki őket?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×