Infostart.hu
eur:
388.41
usd:
330.52
bux:
110579.18
2025. december 22. hétfő Zénó

Betiltatná a Kacsahajót a philadelphiai balesetben elhunytak ügyvédje

A Delaware folyón üzemeltetett életveszélyes sétahajók betiltását követelik Philadelphia polgármesterétől a július 7-i vízi balesetben életüket vesztett magyar áldozatok családjainak jogi képviselői.

A jogi képviselők levelet intéztek Michael Nutter polgármesterhez, amelyben követelték, hogy tiltsa be a Duck Boat néven ismert vízibuszok üzemeltetését - erősítette meg telefonon az MTI-nek Peter Ronai, a New York-i Ronai & Ronai ügyvédi iroda társtulajdonosa az értesülést, amelyet a Fox News philadelphiai stúdiója hozott hétfőn nyilvánosságra.

Ronai a követelés részleteiről nem kívánt többet elárulni, rámutatva hogy az áldozatok jogi képviselőinek álláspontját kedden ismerteti Philadelphiában társa és felesége, Holly Ostrov Ronai, valamint Robert J. Mongeluzzi philadelphiai ügyvéd.

A philadelphiai Fox 29 televízió weboldala hétfőn azt állította, hogy birtokába jutott annak az augusztus 9-én kelt levélnek, amelyet a P. Szabolcs és a S. Dóra családját képviselő Robert Mongeluzzi intézett a város polgármesteréhez.

"A családok nevében ellenezzük a kacsahajók üzemeltetését az Delaware folyón vagy más vizeken, és ebben a levélen megindokoljuk, hogy miért" - idézte a Fox Mongeluzzit.

Az ügyvéd a levélben emlékeztet rá, hogy a szövetségi közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) egy 2000-ben lefolytatott vizsgálata hiányosságokat állapított meg a hajók úszóképességével és tetőzetével kapcsolatban, s a kifogások indokoltságát a 2010 nyarán bekövetkezett ismételten alátámasztotta.

"A Ride the Ducks Philly (társaság) 34-es kacsahajója 2010 július 7-én süllyedt el, rögtön azután, hogy a város uszálya felborította" - hangsúlyozza a levél, rámutatva, hogy korábban egy Miss Majestic nevű vízibusz járt hasonlóképpen, amikor vízzel megtelve nem lebegett a felszínen, hanem a fenéknek indult.

A Ride the Ducks a végzetes baleset nyomán felfüggesztette philadelphiai vízibuszainak üzemeltetését, s a vizsgálat során önként együttműködött hatóságokkal. Az illetékes hivatal még nem döntött arról, hogy a cég járműveit visszaengedi-e a Delaware-re.

Mongeluzzi korábban már bejelentette, hogy a Ride the Ducks társaságot és a vízibuszt felborító tolóhajó üzemeltetőjét egyaránt beperli az áldozatok családja nevében. Fontolóra vette azt is, hogy Philadelphia városa ellen is perre megy.

Peter Ronai az MTI-nek nyilatkozva cáfolta azt a Borsban hétfőn megjelent, általa "nevetségesnek és felelőtlennek" nevezett közlést, amely azt sugalmazta, hogy 10 millió dollár kártérítést szándékozik követelni a bíróságtól a magyar áldozatok családjai számára. A New York-i ügyvéd szerint a pesti bulvárlap elnézést kért tőle, és helyreigazítást ígért. Kifejtette, hogy a kereset nem nevez meg konkrét összeget, s nem lehet tudni, hogy a bíróság mekkora kártérítést ítél majd meg.

"Ki akarjuk vizsgáltatni, hogy kit terhel a felelősség" - nyilatkozott a távirati irodának Ronai. "Ezek a gyerekek ártatlanok voltak. Azt, hogy mennyit ért az életük, senki sem tudja megállapítani. Senki sem tudja, hogy dönt majd az esküdtszék" - tette hozzá.

A Ronay & Ronay, mint arról saját hirdetése tanúskodik, nem tapasztalatlan a nagy összegű kártérítések kiharcolásában. Az ügyvédi iroda az Amerikai Magyar Népszava Szabadság című, New York-i kétheti lap legfrissebb számában szó szerint így reklámozza magát: "A valaha megítélt legnagyobb kártérítést, 5,25 millió dollárt egy illegális magyarnak a mi irodánk nyerte el!"

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×