Eddig 1,2 milliárd eurót fizetettek ki roncspénz címén, de a régi autók eladása töretlen sikernek tűnik, ezért a berlini kormány úgy döntött, hogy az eredetileg tervezett másfél milliárdos keretet további 3,5 milliárd euróval megtoldja.
A kormány szóvivője hangsúlyozta azonban, hogy ez az összeg már a felső határ, azaz, ha az igénylések kimerítették az immár 5 milliárd euróra növelt alapot, a roncspénz folyósítását megszüntetik.
Az intézkedéssel a válságot leginkább megérző autógyárak fennmaradását akarják elősegíteni. De maga a gépkocsiipar is igyekszik egyre kedvezőbb ajánlatokkal kecsegtetni a vevőket: átlagosan csaknem 30 százalékkos engedménnyel kínálják új típusaikat a nyugat-európai autógyárak Németországban.
A legnagyobb kedvezményeket a Citroen és a Fiat biztosítja - olvasható a német autóklub, ADAC most közzétett felmérésében. A kimutatás meglepő adatot is tartalmaz: míg a BMW vagy a Mercedes típusai iránt csak igen szerény kereslet mutatkozik, a Porsche luxusautóihoz csak komoly várakozási idő után lehet hozzájutni.