Évi ezerről kereken tízezerre emelte a jórészt kézzel gyártott Bentley autók számát a Volkswagen cég, miután az ezredforduló előtt átvette a brit luxuskocsik zászlóvivőjének számító márkát.
A Vokswagen ügyes piaci politikájának köszönhetően a Bentley kocsik eladásából éveken át több mint 150 millió euró nyeresége volt a legnagyobb európai autógyárnak.
A gazdasági válság azonban kihat a Bentley vásárlóira is, azonban nem csak ez az egyetlen ok, amiért a Volkswagen vezetőinek körében már a luxuskocsi agóniáját emlegetik: a csillagászati összegek kifizetésére hajlandó vevők mindig új típust szeretnének, de ezt az igény a Bentley egyre kevésbé tudja kielégíteni.
Mint a cég élén álló Franz Josef Pefgen fogalmazott, a Bentley vevőköre jórészt olyan személyekből áll, akiknek a garázsában nem egyszer 5-6 luxusautó is parkol, következésképpen nem vennék jónéven, ha két egyforma Bentley állna egymás mellett.
Ezért idén a termelést már 15 százalékkal csökkentették, amire először kényszerült a Volkswagen a brit luxuskocsi felvásárlása óta.
Az ugyancsak német tulajdonba került és a BMW-nél gyártott Rolls-Royce iránt azonban töretlennek ígérkezik az érdeklődés, ugyanis Rolls-Royce-ból az év eleje óta 36 százalékkal többet adtak el, mint tavaly.
Alighanem ez az oka annak, hogy a Volkswagen vezetősége még nem bánta meg, hogy 1998-ban megszerezte a Bentleyt.
Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai