eur:
391.07
usd:
366.54
bux:
68142.02
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab

A fejlődés iránya: vonatokra vált az Air France

Nagysebességű vonatok, a híres TGV-k indítását tervezi az Air Francelégitársaság azokra a célállomásokra, amelyek repülőgéppel három óránál rövidebb idő alatt elérhetők. A francia légitársaság utasait a tervek szerint már 2010 januárjától vonaton szállítanák Londonba, Amszterdamba vagy Strasbourgba.

A Le Parisien napilap értesülése szerint a francia légitársaság stratégiai szövetséget kötött a vasúti árufuvarozásban, közúti személyszállításban, kommunális hulladékkezelésben és vízszolgáltatásban érdekelt francia Veolia cégcsoporttal. Egy még a nyáron aláírt szerződés értelmében a két társaság szeptember 15-én közös céget alapít, melynek fő feladat az lesz, hogy a TGV-k elindítását előkészítse, 2010-re ugyanis megnyílik a konkurencia számára a nemzetközi vasúti személyszállítás.

Az időzítés tökéletesnek tűnik, hiszen a francia kormány éppen szerdán foglalkozik egy olyan független közlekedési hatóság létrehozásának tervével, amely a létező vasútvonalak megosztását szabályozná 2010-tol a leendő versenytársak között.

Az Air France és a Veolia terveinek komolyságát az is mutatja, hogy máris tárgyalásokat kezdtek a TVG-ket gyártó Alstom vállalattal, és különösen a nagy sebességű vonatok következő generációja, a 350 kilométeres óránkénti sebességgel száguldani képes AGV-k iránt érdeklődnek.

A leendő társaság mindenesetre komoly kihívást jelenthet az üzleti szempontból merevnek, a gyakori sztrájkok miatt pedig meglehetősen megbízhatatlannak és kiszámíthatatlannak tartott francia állami vasúttársaság számára, melynek ráadásul 2010 után a nemzeti vasúti személyszállítás liberalizációjával is számolnia kell.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×