Infostart.hu
eur:
388.54
usd:
330.54
bux:
110890.99
2025. december 22. hétfő Zénó

Mikor szabadul meg a Chryslertől a Daimler?

Az amerikai leányvállalata miatt válságba jutott Daimler-Chrysler vezetőinek szerdán kell választ adniuk a cég részvényeseinek, hogy mikor válnak meg az egyre veszteségesebb részlegtől. Az ezredforduló előtt még álomházasságnak ígérkező együttműködés a gépkocsigyártásban nem váltotta be a reményt, és a cég stuttgarti központja már egy ideje készül a válásra. Annál is inkább, mert az amerikai partner nélkül rózsás helyzet elé nézhet.

A német televízió értesülése szerint a luxuskocsikat gyártó cég a részvényesek szerdai berlini ülésén jelenti be, hogy mire szeretné változtatni a cég elnevezését az amerikai részlegtől való különválás után.

A leghitelesebbnek ismét a Daimler-Benz név tűnik, ami nemcsak a németek, hanem a luxuskocsik iránt változatlanul fogékony amerikaiak fülében is jól cseng.

Eddig ugyan még nem sikerült megválni a Chryslertől, de a lépés hamarosan megtörténhet. Főleg azért, mert a németországi autógyártás az év első negyedében is rekorderedményt tudott felmutatni, és ez alól nem volt kivétel a Daimler-Chrysler Mercedeseket előállító Stuttgart környéki üzeme sem.

A január elsejei három százalékos áfa-emelést követően ugyan némileg visszaesett az új gépkocsik iránti németországi kereslet, azonban a kivitelnek köszönhetően az elmúlt negyedévben kereken másfél millió autó gördült le a gyárak futószalagjairól, ami kereken tizenkét százalékos emelkedést jelent az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva.

Az új autók közül csaknem 1,2 milliót külföldre adtak el, és ezzel a német gépkocsi-export az elmúlt három hónapban nyolc százalékkal bővült.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×