eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 8. vasárnap Adrienn, Mária

Nem pénzelte a sátánistákat a megacég

Nincs köze a sátánizmushoz a háztartási termékeket és tisztítószereket gyártó Procter&Gamble-nek. Akik a konkurencia munkatársai közül ezt terjesztették, most majdnem 20 millió dollárt kell, hogy fizessenek.

Tizenkét év után zárult le az a jogi hercehurca, amelynek végén a bíróság jóvátétel megfizetésére kötelezte az Amway néhány munkatársát, akik azt terjesztették, hogy a versenytárs Procter&Gamble bevételének egy részét a sátánistáknak juttatja.

A P&G, amely többek között olyan termékeket gyárt, mint a Pampers pelenkák, a Head & Shoulders samponok vagy az Ariel mosóporok, hosszú évekig küzdött a vádak ellen.

Városi legendából indult

A pletykák 1981-ben jelentek meg először: a cég termékeit azóta bojkottálta a keresztények egy része. Több mint 200 ezer telefonhívást kaptak az ügyben a felháborodott fogyasztóktól, és az utóbbi időben már az interneten is terjedt a szóbeszéd.

A vádak alapja a bibliai Jelenések Könyvének egyik passzusa: "Az égen nagy jel tűnt fel: egy asszony, öltözete a Nap, lába alatt a Hold, fején tizenkét csillagból korona."

Gúny?

A P&G logója hosszú ideig egy szakállas, szarvakat viselő férfi arcát ábrázolta a Holdban, amelyet tizenhárom csillag vett körül. Sokan úgy vélték, ez a bibliai szimbólum kigúnyolása. Mások ennél is tovább mentek, és úgy gondolták, hogy a "fenevad jele", a 666-os szám is megjelenik a képen.

A vállalat tiltakozott: azt állították, a tizenhárom csillag Amerika első tizenhárom államát jelzi, a 666 pedig csak úgy rakható ki a képből, ha a benne található vonalakat önkényesen átalakítják.

A sátánistákat pénzelték?


A P&G később lecserélte a logót, de csak azután, hogy egy új, még durvább váddal szembesültek: voltak, akik azt állították, hogy a cég vezérigazgatója 1994-ben részt vett a Phil Donahue Showban, ahol azzal dicsekedett, hogy a vállalat bevételének egy részét a sátánista egyháznak utalják.

A Procter&Gamble és a tévécsatorna is cáfolta, hogy ilyesmi történt volna, ennek ellenére az Amway, a versenytárs egyik munkatársa a belső céges hangpostán olyan üzenetet hagyott kollégáinak, amelyben negyvenhárom P&G termék bojkottjára szólított fel. Az üzenetet három másik Amway-dolgozó is továbbította.

Visszavágnának

A megvádolt vállalat rengeteg pénzt költött azért, hogy ellensúlyozza a pletykák negatív hatását. A bírói döntés óta legalább a felháborodott telefonhívások száma csökkent.

Az Amway úgy határozott: segít volt munkatársainak, ha úgy gondolják, fellebbeznek a határozat ellen.

Címlapról ajánljuk
Svédország meglepően kemény lépésre szánta el magát

Svédország meglepően kemény lépésre szánta el magát

Svédország bekeményít a gyerekek és fiatalok mobilhasználatával szemben. A héten kiadott új ajánlások szerint kétéves korig nem is láthat képernyőt egy gyermek, de még az idősebbek számára is csak néhány órányi mobilozást kellene engedni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×