Fejhallgató kétezerért, fülbevaló, zokni fillérekért, feliratos póló pár száz forintért: hiába minden törekvés, nem lehet letörni az olyan akciós weboldalak, mint a Temu és a Shein népszerűségét Európában sem. Ezt leginkább az inflációs hullámmal eluralkodott árérzékenység, illetve az agresszív, nem ritkán meglepő reklámpolitika magyarázza – írja az Economx, beszámolva arról, hogy a Temu nemrég bejelentette, hogy rövidesen az európai élelmiszereladásokban is szerepet kér magának. Ez pedig az online értékesítésben is jelen lévő, hagyományos áruházláncoknak jelenthet fenyegetést, előbb a tartós élelmiszerek, majd – az Amazon mintájára – akár a friss áruk kínálatában, főként, hogy a tőkeerős óriásvállalat európai beszállítókkal tervezi az együttműködést.
Iparági szakértők et idézve a lap írja, hogy az sem állítja majd meg az erőviszonyok átalakulását, hogy a filléres holmik iránti, tömeges keresletben gyakoriak a szállítási késések, és a Temutól nem idegen a gyenge termékbiztonság, a kétes foglalkoztatás sem.
Német lapinformációk szerint a kínai szállítás helyett a Temu a kontinensen működő beszállítóktól szerezné be az élelmiszerkínálatát, a gyorsaság és az itteni ízlés kiszolgálása érdekében.
Mint az Egyenlő.hu modern kereskedelmi szakszervezet elnöke a portálnak elmondta, a magyarországi iparcikket áruló webáruházaknak is évek óta erős konkurenciát jelent a dömpingtermékeket kínáló platform, és előfordulhat ez a hazánkban jelenlévő élelmiszerláncokkal is. Főként, hogy ha a Temu megtartja az alacsony árrés-stratégiáját, és marad a „jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint” elvénél, vagyis az élelmiszerpiacon is alá kínál a megszokott szereplőknek – fogalmazott Bubenkó Csaba.
Kiemelte: a Temu ilyen terve csak akkor tud működni, ha messzemenőkig betartják az európai élelmiszerbiztonsági előírásokat.