Infostart.hu
eur:
385.51
usd:
327.91
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Nyitókép: Pexels.com

Az "új magyar légitársaság" nem is új

"Felröppent" a hír: jön egy új magyar légitársaság. Ám úgy tűnik, az érintett cég nem egészen felel meg ezeknek a jelzőknek, és teherszállítással fog foglalkozni.

A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál arról írt, hogy a Hungary Airlines Kft. nevű magyar légitársaság decemberben elindul. A hírt több magyar sajtótermék is feldolgozta, adott esetben úgy interpretáltva a változásokat, hogy új magyar légitársaság indulhat ezzel.

A Telex cikke szerint az információ annyiban árnyalható, hogy a cég nem új, de valóban változhat a tevékenysége, illetve csak részben magyar, miközben erős kínai tulajdonosi háttérrel rendelkezik.

Az alaphír mindenesetre az, hogy a vecsési reptéri Cargo-központba bejegyzett Hungary Airlines Kft. (korábbi nevén Hungary Cargo Airlines Kft, azelőtt pedig Universal Translink Airline Hungary Kft.) hamarosan hatósági engedélyt kaphat kereskedelmi légi jármű üzemeltetésére, és a magyar állam tulajdonában álló A330–200F repülőgéppel decembertől már az új név alatt működhet.

A történet előzményeit is feltárja a Telex cikke. A lap szerint az első névadó, vagyis a Universal Translink (Utlink) egy kínai áruszállító cégcsoport. Honlapjuk szerint Budapest és Hangcsou, illetve Csengcsou, de például Hongkong–Madrid desztinációban is üzemeltet légi teherszállító járatokat. Nem keveset, de azért nem is kiugróan sokat, évi 900 repülőt indít, 2000 ügyfele van (például az ismert kínai e-kereskedő cégek), a teljes elszállított árumennyiség évi 100 ezer tonna. Budapest mellett két reptérrel van még kiemelt kapcsolata, az egyik a Milánó Malpensa, a másik a mexikóvárosi Felipe Ángeles nemzetközi repülőtér.

Ez tehát egy kínai hátterű cég, amely eddig is kapcsolatban volt Magyarországgal, de most szorosabbra fűzi a viszonyát a magyar állammal.

Az a teljes magyar sajtón körbefutott a koronavírus-járvány idején, hogy a magyar állam (nevesítve a Külgazdasági és Külügyminisztérium) 2020-ban vásárolt egy A330-as kereskedelmi repülőgépet a Qatar Airlinestól, hogy a járványban ne csak az éppen kihasználatlan Wizz Air-gépek utasterében tudjon a kormányzat maszkokat vagy akár lélegeztetőgépeket is hazahozni.

A fehér-arany színűre festett gépen most nagy betűkkel olvasható a Hungary szó és egy magyar címer látható rajta, azóta is közlekedik áruszállítási céllal a Wizz Air üzemeltetésében Kína és Magyarország között. A Telex cikke szerint sem a magyar államnak, sem a Wizznek nem "kényelmes" (azaz nem vág profilba) egy teherszállító repülő üzemeltetése, ezért kellhet egy másik cég a feladatra. A lapnak a légitársaság nem nyilatkozott, a Hungary Airlinest pedig nem tudták elérni az Optenben lévő email-címen.

Mindenesetre az Utlink honlapja már fel is tünteti az állami gépet, mint az üzleti tevékenység részét.

A magyar sajtóban megjelent cikkek szerint decemberben indulhat majd az új üzemeltetésben az első útjára a cég Csengcsou felé.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Eldőlt az irány Amerikában

Eldőlt az irány Amerikában

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×