A Google DeepMind mérnökei egy olyan rendszert raktak össze, ami már emberi mércével mérve amatőr szinten képes játszani a játékot. Ha a fejlesztés így halad, a 2028-as Los Angeles-i olimpián talán már részt is vehetne a fejlesztés.
Az ArXiv preprint szerveren megjelent publikációt idézve a hvg.hu azt írja, hogy egy robotkar kezébe adtak egy pingpongütőt, a géphez kapcsolt mesterséges intelligencia pedig folyamatosan követte és elemezte a labda mozgását, hogy azt olyan helyre és erővel próbálja visszaütni, hogy az ellenfele már ne tudja azt visszaadni. A rendszert emberekkel tesztelték le, akik minden bizonnyal különböző szinten tudnak játszani.
A Google mesterséges intelligenciája 29 játékból 13-at nyert meg. A kezdők ellen a teljesítménye 100 százalékos volt, míg a középhaladó játékosokkal szemben 55 százalékos győzelmi arányt tudott elérni. Amikor azonban egy haladó ellenféllel találkozott, a párharcok mindegyikét elveszítette.
A DeepMind célja, hogy emberi szintű sebességet és teljesítményt érjenek el a valós feladatok elvégzésében. Ehhez olyan megközelítéseket használtak a mérnökök – például a valós idejű alkalmazkodást a nem látott ellenfélhez –, aminek köszönhetően a rendszerrel szemben szívesen játszottak a tesztalanyok. Ezen cél elérése egyébként óriási feladat, hiszen a sportokhoz többek között kiváló szem-kéz koordinációra, gyors stratégiai gondolkodásra és alkalmazkodóképességre van szükség – írja a The Next Web.