A PwC globális felmérésének legfontosabb megállapítása, hogy a vizsgált iparágakban – elsősorban a szolgáltatószektorban – a mesterséges intelligencia (MI) használata négy-ötszörös munkaerőhatékonyság-javulást eredményezett – mondta az InfoRádióban Kerekes Antal.
Szintén kiemelendő, hogy az MI-ben tapasztalatot szerzett, az azt használni képes munkaerőnek a kereslete markánsan megugrott, és a nekik kínált fizetések 25-30 százalékkal magasabbak, mint a hasonló munkakörökben, ahol nem kitétel a technológia ismerete – tette hozzá az üzletágvezető, kiemelve: a tanulmány meglehetősen jelentős mintával dolgozott, hiszen több mint 500 millió álláshirdetést, munkaajánlatot vizsgáltak meg.
Érdekességként jegyezte meg, hogy korábban sokan arra számítottak, hogy majd a fizikai munkákban a robotizáció – vagy az ehhez hasonló technológiák – fogják a legnagyobb hatást gyakorolni, de mára egyértelműen az látható, hogy a szolgáltatóipar területén, a szellemi foglalkoztatottak körében jelentős a mesterséges intelligencia alkalmazásának előretörése, gondolva például a könyvelőknek és pénzügyi elemzőknek a munkájára vagy épp a banki háttérműveletekre.
„Ezekben a szakmákban a legnagyobb a mesterséges intelligenciától okozott hatékonyságnövekedést” – fogalmazott Kerekes Antal –, ennek megfelelően ezeken a területeken kell a legmarkánsabb változásnak beállnia a munkavállalói képzések, illetve „skillsetek” terén a mesterséges intelligencia irányába.