Jelentős döntést hoztak az Európai Parlamentben, ez akár hosszútávon kitolhatja a hagyományos benzines és dízelmotorú járművek értékesítésének betiltását.
Ettől még persze az európai autógyártóknak már az idei évtől kezdődően büntetésekkel kell szembenézniük, mivel az új belső égésű motorok betiltására vonatkozó szabályok már évekkel az értékesítésük a tervezett 2035-ben esedékes teljes betiltása előtt érvényessé váltak, tehát már most kvótákat kell betartaniuk a teljes flotta esetében az újautó-értékesítéseknél: az állományban fokozatosan növelniük kell az e-meghajtású autók arányát, vagy bírságot kapnak - írja a Portfolio.
Viszont csütörtökön az Európai Parlament a különböző típusú járművekből származó károsanyag-kibocsátás visszaszorítását célzó jelentős lépésként jóváhagyta a személygépkocsik, furgonok, buszok, teherautók és pótkocsik által okozott szennyezés visszaszorítását célzó új uniós szabályokat.