Infostart.hu
eur:
386.78
usd:
330.13
bux:
110405.74
2025. december 22. hétfő Zénó
Nyitókép: Pixabay

Bekeményítenek az osztrákok: alacsonyabb sebességhatár, sokkal több traffipax

Megkönnyítik a városok és a helyi önkormányzatok dolgát az osztrák hatóságok. A jövőben ugyanis egyszerűbben és gyorsabban vezethetnek be óránként 30 kilométeres sebességkorlátozást.

Az alacsonyabb sebesség nagyobb biztonságot jelent, és jobb életminőséget biztosít a helyiek számára – foglalta össze a kormány álláspontját a kisebbik koalíciós pártot képviselő Leonore Gewessler közlekedési és környezetvédelmi miniszter. Hangsúlyozta, hogy a sebességcsökkentés kevesebb közlekedési balesetet, kevesebb károsanyag-kibocsátást és kisebb zajterhelést eredményezne. Ezen túlmenően jelentős pénzmegtakarítással is járna az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás révén.

Az önkormányzatok már korábban is tudták, hogy hol lenne szükséges az 50-ről 30 kilométeresre csökkenteni a sebességet, eddig azonban jelentős bürokratikus akadályokat kellett leküzdeniük, és különböző jelentéseket kellett készíteniük. A törvénymódosítással az ehhez vezető út azonban könnyebbé válhat.

Az ORF közszolgálati médium szerint a szabályok változása biztosítja az önkormányzatok számára a csökkentett sebességű zónák gyorsabb bevezetését, sőt – mint azt Gerhard Karner néppárti belügyminiszter hangsúlyozta – a polgármesterek számára lehetővé teszi a konkrét helyi igényekre szabott megoldások kidolgozását is.

Az illetékes hatóságok ennek megfelelően csökkenthetik a megengedett sebességet a kiemelten védelemre szoruló területeken, így iskolák, óvodák, szabadidős létesítmények és játszóterek, valamint kórházak és idősotthonok előtt. A belügyminiszter utalt arra, hogy tavaly mintegy 15 ezer közlekedési baleset történt a helyi utakon, és a kiemelt védelemre szoruló helyeken 80 halálos áldozatot követelt.

A reform célja az is, hogy a helyi hatóságok számára megkönnyítsék a sebességkorlátozás betartásának ellenőrzését, mert a jövőben sebességmérő kamerákkal maguk is végezhetnek ellenőrzéseket. A belügyminiszter hangsúlyozta, hogy az intézkedéstől a rendőrség terheinek csökkentését is várja.

Korábban csaknem 300 település, valamint több illetékes szövetség kampányolt egy olyan reform mellett, amely megkönnyítené a 30 kilométeres sebességkorlátozás bevezetését. Az ORF információi szerint egy hathetes kísérleti időszakot terveznek, ez alatt a lakosság is észrevételeket tehet. A hatályba lépést nyárra tervezik.

Címlapról ajánljuk
Leszúrni a tűzijátékpálcát? Soha! – Életmentő tanácsok durrogtatás előtt

Leszúrni a tűzijátékpálcát? Soha! – Életmentő tanácsok durrogtatás előtt

A szilveszteri tűzijátékozásnak számos veszélye lehet, ezért fontos, hogy mindenki alaposan olvassa el a használati utasításokat és csak engedéllyel rendelkező árusoktól vásároljon ilyen eszközöket – hangsúlyozta Luterán György, a Pirotechnikusok Érdekvédelmi Szövetségének elnökségi tagja. A szabályok szigorúak, területileg is.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×