eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik
Nyitókép: Pixabay

Bekeményítenek az osztrákok: alacsonyabb sebességhatár, sokkal több traffipax

Megkönnyítik a városok és a helyi önkormányzatok dolgát az osztrák hatóságok. A jövőben ugyanis egyszerűbben és gyorsabban vezethetnek be óránként 30 kilométeres sebességkorlátozást.

Az alacsonyabb sebesség nagyobb biztonságot jelent, és jobb életminőséget biztosít a helyiek számára – foglalta össze a kormány álláspontját a kisebbik koalíciós pártot képviselő Leonore Gewessler közlekedési és környezetvédelmi miniszter. Hangsúlyozta, hogy a sebességcsökkentés kevesebb közlekedési balesetet, kevesebb károsanyag-kibocsátást és kisebb zajterhelést eredményezne. Ezen túlmenően jelentős pénzmegtakarítással is járna az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás révén.

Az önkormányzatok már korábban is tudták, hogy hol lenne szükséges az 50-ről 30 kilométeresre csökkenteni a sebességet, eddig azonban jelentős bürokratikus akadályokat kellett leküzdeniük, és különböző jelentéseket kellett készíteniük. A törvénymódosítással az ehhez vezető út azonban könnyebbé válhat.

Az ORF közszolgálati médium szerint a szabályok változása biztosítja az önkormányzatok számára a csökkentett sebességű zónák gyorsabb bevezetését, sőt – mint azt Gerhard Karner néppárti belügyminiszter hangsúlyozta – a polgármesterek számára lehetővé teszi a konkrét helyi igényekre szabott megoldások kidolgozását is.

Az illetékes hatóságok ennek megfelelően csökkenthetik a megengedett sebességet a kiemelten védelemre szoruló területeken, így iskolák, óvodák, szabadidős létesítmények és játszóterek, valamint kórházak és idősotthonok előtt. A belügyminiszter utalt arra, hogy tavaly mintegy 15 ezer közlekedési baleset történt a helyi utakon, és a kiemelt védelemre szoruló helyeken 80 halálos áldozatot követelt.

A reform célja az is, hogy a helyi hatóságok számára megkönnyítsék a sebességkorlátozás betartásának ellenőrzését, mert a jövőben sebességmérő kamerákkal maguk is végezhetnek ellenőrzéseket. A belügyminiszter hangsúlyozta, hogy az intézkedéstől a rendőrség terheinek csökkentését is várja.

Korábban csaknem 300 település, valamint több illetékes szövetség kampányolt egy olyan reform mellett, amely megkönnyítené a 30 kilométeres sebességkorlátozás bevezetését. Az ORF információi szerint egy hathetes kísérleti időszakot terveznek, ez alatt a lakosság is észrevételeket tehet. A hatályba lépést nyárra tervezik.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Itt az új magyar vásárlási őrület: egyre több helyről távozhatunk fizetés nélkül

Itt az új magyar vásárlási őrület: egyre több helyről távozhatunk fizetés nélkül

Erősen megoszlanak a vélemények a „buy now, pay later” (BNPL) jelenségről. Egyesek a vásárlói élményt forradalmasító üzleti lehetőséget, mások csak az áruhitel újrafestett változatát látják benne. Tény, hogy nálunk is sikerült mára megvetnie a lábát: fél év alatt ötszörösére ugrott azon online kereskedelmi helyek, webáruházak aránya Magyarországon, amelyek ezt az újfajta halasztott vagy részletfizetési lehetőséget kínálják. A finanszírozói oldalon már három magyar céget és két multit is találunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×