Felidézik: 2022-ben még havi átlagban 10 500, egy évvel korábban pedig 11 ezer importált személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ám ez is eltörpül a járvány előtti években tapasztalt értéktől: a csúcsidőszakban, 2018-ban havonta átlagosan több mint 13 200 használt személyautót honosítottak idehaza.
A szakértők szerint nagyon megdrágult a használtautó-import, két év alatt közel 20 százalékkal nőtt a használt autók átlagára Németországban, amely a magyar használtautó-import elsődleges forrása.
Az elemzés szerint az év első hónapjaiban érdemi fordulat nem várható, viszont idén néhány százalékkal már ismét felfelé mozdulhat a behozott autók mennyisége. A keresletet növelheti, hogy az infláció visszaszorulásával a reálbérek ismét növekedésnek indulnak, így - amennyiben az euróárfolyam is kedvező szinten mozog majd -, többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából. Arra azonban még hosszú évekre lesz szükség, hogy az import mértéke újra megközelítse az előző évtized végén tapasztalt szintet - írták.
Megjegyzik: a használtautó-import a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek csupán egy kis szelete. Tavaly 106 ezer külföldről származó autó kapott hazai rendszámot, a belföldi átírások száma ennek közel nyolcszorosa, 825 ezer volt.