eur:
414.02
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: Pixabay.com

Ormosy Gábor: okos megoldással lökte félre az akadályokat az AutoWallis

Az elmúlt négy év rekordot hozó pénzügyi teljesítménye után 2024-ben felfelé módosíthatja értékesítési és gazdálkodási tervszámait az AutoWallis Csoport. A társaság vezérigazgatója az InfoRádiónak elmondta, hogy a vállalat 2019-es tőzsdére lépéskor meghirdetett, majd 2021-ben felfelé módosított növekedési stratégiája olyannyira válságálló, hogy több pontját időarányosan már túlteljesítették 2023 első félévében. Ormossy Gábor azt is közölte, hogy a bevételeknek ugyanakkor már csak 43 százalékát adta ebben az időszakban a magyar operáció.

Az elmúlt évek gazdasági nehézségei, különösen a 2022 óta tartó kedvezőtlen külső gazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport négy rekordév után 2023-ban is tovább folytatja növekedését, ami az organikus fejlődés mellett a sikeres akvizícióknak is köszönhető. Az AutoWallis több pénzügyi mutató esetében

már tavaly meghaladta a 2025-re korábban kitűzött célokat, és az elmúlt évek gazdasági kihívásai közepette is tovább haladt a növekedési pályán.

Az AutoWallis 2022-ben 40 százalékkal 270 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben az EBITDA-ja az előző évi majdnem duplájára, 14,5 milliárd forintra nőtt, így az egy részvényre jutó eredmény 19 forint felett volt. A 15 országban jelen lévő, összesen 22 márkát képviselő Csoport 2023-as első féléves számai is impozánsak voltak: a kedvezőtlen környezet ellenére a vállalat árbevétele 48, míg EBITDA-ja 50 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

A fentieknek köszönhetően az egy részvényre jutó nyereség már az év első hat hónapjában 17 forint volt, azaz fele annyi idő alatt megközelítette a tavalyi teljes évi összeget – ismertette Ormosy Gábor, az AutoWallis Csoport vezérigazgatója az InfoRádióban.

Megítélése szerint „gyakorlatilag végig ellenszélben eveztek”, mert a Covid, a chiphiány, az azt követő logisztikai zavarok az ellátási láncokban kiszámíthatatlanná tették a működést, ennek ellenére tudtak folyamatosan növekedni.

„A tavaly és idén egyértelművé vált új kamatkörnyezet, makrogazdasági egyensúlytalanság nyilván egy új kihívással minket is szembeállít, de az egész növekedési stratégiánk arra épült eddig is, hogy diverzifikáljunk, ezzel válságállóbbá tegyük a tevékenységünket, illetve ki tudjuk használni azokat az előnyöket, amelyek egy nagyobb cég tevékenységéből, több tevékenység összefogásából, ezek szinergiájának kihasználásából származó előnyök, úgyhogy valóban ezek az alapok a meghirdetett stratégiánkban 5 évvel ezelőtt, és ezt nagyon eredményesen tudtuk végrehajtani minden piacunkon” – fejtette ki Ormosy Gábor.

A növekedést az AutoWallis tőzsdei jelenléte, tőkeereje, diverzifikált működése, régiós jelenléte és bővülő csapata biztosítja. Ennek alapján a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis jó úton halad, hogy piaci konszolidátorként

az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává váljon.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×