eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
A MSC Opera óceánjáró (j) és a River Countess folyami turistahajó Velencében 2019. június 2-án, miután az óceánjáró előbb a kikötőfalnak, majd a River Countessnek ütközött a Giudecca-csatornán. Négy turistanő megsérült.
Nyitókép: MTI/EPA/ANSA/Andrea Merola

Itt a vége: jön a drágulás az óceánjárós üdüléseknél

A luxus-óceánjárók népszerűsége az elmúlt évek során megugrott, a hajókat üzemeltető cégek szerint azonban az árazásuk nem követi a költségek emelkedését.

Az óceánjáró hajókon eltöltött vakációk népszerűsége jócskán megugrott az elmúlt évek során, ebben pedig nem kis szerepe volt annak, hogy az üzemeltető vállalatok a pandémiás időszakot követően az áraik csökkentésére kényszerültek, hogy a nehéz gazdasági helyzet és a Covid-protokollok árnyékában is folytatni tudják működésüket - írja a Világgazdaság a Reuters cikke alapján.

A nyomott árú luxushajózás korszaka azonban rövidesen a végéhez érhet: a legnagyobb óceánjárókat üzemeltető vállalatok, mint a Royal Caribbean Cruises és a Carnival Corp., jelezték, hamarosan emelnek majd áraikon, mivel a forgalmuk lassan utoléri a pandémiás korszakot megelőző években tapasztaltat.

Az óceánjárós nyaralások a Covid kitörése előtt 15-20 százalékkal voltak olcsóbbak a szárazföldi vakációknál, ez a rés azonban azóta egy 50 százalékos szakadékká tágult – fejtette ki Patrick Scholes turisztikai elemző a Reutersnek.

Keményen dolgozunk, hogy megszüntessük a két méltán népszerű üdülési forma árszabásai közt fennálló, indokolatlanul nagy hézagot

– mondta az áremelés szükségességéről Josh Weinstein, a Carnival Corp. vezérigazgatója.

Bob Levinstein, az óceánjárók árait összehasonlító Cruise Compete adatszolgáltató vezetője kiemelte: az iparágban megjelent a korábban szinte egyáltalán nem jellemző spórolás is, mivel folyamatosan növekednek mind a munkaerőköltségek, mind a marketingdíjak, de még a kikötők szolgáltatási díjai is felfutóban vannak, amit a jelenlegi nyomott jegyárakból nagyon nehezen tudnak csak kigazdálkodni a vállalatok.

A szakértő kiemelte: egyre több helyen figyelhető meg a szektorban, hogy olyan, korábban ingyenes szolgáltatásokért, mint a szobaszerviz, extra költségeket számítanak fel az üzemeltetők. Ennek nyomán a fedélzeten való költekezés mértéke rekordmagasságokba szökött: a második negyedév során

  • a Norwegian Cruise Lines esetében 49,9 százalékkal,
  • a Royal Caribbeannél 36,8 százalékkal,
  • a Carnival esetében 17,2 százalékkal haladta meg a fedélzeti bevétel a 2019-es év azonos időszakában mért forgalmat.

A lap által idézett elemzők szerint egyébként az amerikai családok számára etalonként elismert, Disney World-beli családi utazással összevetve igazán látványos az óceánjárók nyomott árazása. Míg egy 7 éjszakás all-inclusive hajóút nagyjából 4 ezer dollárjába kerül egy négyfős családnak, addig a Disney World-túra 5800 dollár környékén áll csak meg.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Titkos uniós tervek az asztalon: készül Brüsszel Trump vámháborújára

Donald Trump elnök gazdasági protekcionizmusra épülő kereskedelempolitikája miatt aggódnak Brüsszelben: az EU-t és annak tagállamait súlyos gazdasági veszteségek fenyegethetik, ha Trump második elnöksége alatt bevezeti az általa ígért magas vámokat. A vámszankciók nemcsak az európai exportőröket, különösen a német autóipart érinthetik érzékenyen, hanem az EU belső egységét is próbára tehetik. A kontinens vezetői bíznak abban, hogy tárgyalóasztal mellett beszélhetik le Trumpot a terveiről. A tárgyalói küldött Trump valamely európai partnere lehetne: brüsszeli tisztviselők szerint bár az Orbán-kormány kézenfekvő megoldás lehetne, az uniós–magyar konfliktusok miatt mégis inkább Giorgia Meloni olasz miniszterelnök lehet a befutó.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×