A viharos világgazdasági helyzettel indokolta autói árának csökkentését a Tesla vezérigazgatója - írja a BBC. A vállalat a bejelentést megelőzően arról számolt be, hogy a nyereséghányada beszűkült, mivel kemény versennyel kell szembenéznie.
Az elmúlt hónapokban a Tesla többször csökkentette árait a főbb piacokon, köztük az Egyesült Államokban és Kínában is.
A Tesla nyereséghányada négy éve nem volt olyan alacsony, mint most: a bruttó nyereséghányad 18,2 százalékra csökkent a június végéig tartó három hónapban, szemben a tavalyi év azonos időszakában mért 26,2 százalékkal.
Elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetés során Musk jelezte, hogy nyitott az árak további csökkentésére, ha szükséges.
"Egyik nap úgy tűnik, hogy a világgazdaság szétesőben van, másnap meg már minden rendben. Nem tudom, mi a fene folyik itt. Viharos időket élünk"
- mondta.
A befektetők azonban aggódnak a Tesla további árcsökkentésének lehetősége miatt Arun Sundararajan, a NYU Stern Business School professzora szerint.
"Ez olyan, mint egy árháború, aminek nincs hosszú távú stratégiája" - mondta.
2023 elején Elon Musk úgy fogalmazott: a Tesla számára a helyes út a magasabb eladások elérése alacsonyabb nyereség mellett. A cég csökkentette árait többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Kínában, hogy felvegye a versenyt a rivális gyártókkal. Július elején a vállalat közölte, hogy a június végéig tartó negyedévben rekord számú autót adott el.
A bejelentést azután tette meg Elon Musk, hogy több autógyártó is jelezte: átveszi a Tesla töltési technológiáját.
Szerdán a japán autóipari óriás, a Nissan közölte, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában gyártott elektromos járművei 2025-től a Tesla által kifejlesztett töltőportokkal lesznek felszerelve.
Jérémie Papin, a Nissan Americas elnöke szerint a cég elkötelezett amellett, hogy "még elérhetőbbé tegye az elektromos mobilitást". A bejelentés az amerikai Ford és General Motors autógyártók hasonló lépéseit követi.