eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Shot of a emergency triangle sign next to broken car.
Nyitókép: ArtistGNDphotography/Getty Images

Itt az autótípusok friss lerobbanási listája

Publikálta az ADAC, a német autóklub a megbízhatósági statisztikáját.

A felmérésben a szakértők 20 márka összesen 155 modellsorozatához tartozó autók adatait összesítették. Fiatal, 2013 és 2020 között forgalomba helyezett autókról van szó, amelyekből két év alatt legalább 7 ezer darab került az utakra. Ezeknek a 2022-ben előforduló hibái alapján készült el a végleges rangsor - írta a Totalcar.

Az alábbi listákkal kapcsolatban ezúttal is meg kell jegyezni, hogy nem számítanak etalonnak, sok adat egyszerűen el se jut a német autóklubhoz. Például erős befolyásoló tényező, hogy nem mindenki az autómentőket hívja gond esetén, hanem saját maga megoldja a problémát, vagy később elviszi szerelőhöz a kocsit, vagy pedig a gyártók asszisztencia-szolgálatai segítenek nekik baj esetén.

Mindazonáltal látszanak tipikus hibák, ezek rangsora a vizsgált járműveknél a következően alakult:

  • indítóakkumulátor (hagyományos és a villanyautóknál is!): a hibák több mint 40 százaléka;
  • motor- és motorvezérléshez (befecskendezés, gyújtás, szenzozok): 24 százalék;
  • generátor, az önindító, a kábelezés vagy világítás együtt: mintegy 10 százalék;
  • kerékgondok: 8 százalék.

Érdekes a régebbi autók hibalistája - mint a portál megjegyzi, a magyar járműpark 15 éves átlagéletkorához a 2013-as kocsik adatai állnak a legközelebb.

Miniautók, 2013:

  • a Renault Twingo, a Toyota Aygo és a Ford Ka kap helyet a dobogón 13,5-15,1 hibaponttal.
  • A sor másik végén a Fiat 500, a Seat Mii és a Kia Picanto áll 21-22,4 hibával.

Kisautó-kategória, 2013:

  • a Renault Capture, az Audi A1 és a Mini vezeti a rangsort 1,8-9,4 hibaponttal.
  • A másik végletet a Toyota Yaris, Renault Clio és Hyundai i20 alkotta trió képviseli, amelyek 21,4-27,1 meghibásoddást produkáltak ezer autónként.

Középkategória, 2013:

  • a sorrend egyik vége a Mercedes GLK, az Audi A5 és az Audi Q5 van a dobogón, 5,5-7,7 hibával.
  • Ezekkel szemben a VW Sharan, a Seat Alhambra és az Opel Insignia 27,2-30,9 pontot kapott.

A 2020-as évjárattól már az elektromos autók hibáiról is vezetnek nyilvántartást. Ezeknél 1000 autóra vetítve 4,9 meghibásodás volt, szemben a hagyományos autók 6,9-es eredményével.

A villanyautókból négy modell került be a statisztikába, a BMW i3, a Renault Zoe, a VW ID.3 és a Tesla Model 3. A BMW elemes autója a 2020-as és 2019-es évjáratú kisautók listájának élén áll 0,2 és 0,8 meghibásodással, a Zoe hátrébb van 3,3 és 4,2 ponttal.

Az ID.3 a 2020-as alsó-középosztálybeli autók listáját vezeti 0,2 hibával, a Tesla Model 3 a legjobbak között van, a 2020-as évjáratú autóinál 1,1, a 2019-eseknél 0,9 hibapont szerepel.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 22:19
×
×
×
×