eur:
410.98
usd:
392.54
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A Lufthansa német légitársaság koronavírus-járvány miatt munka nélkül maradt gépei vesztegelnek a frankfurti repülőtéren 2020. április 8-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Armando Babani

Újfajta repülőjegyek jelentek meg Európában, máris vihart kavartak

Zöld repülőjegyeket vezetett be a Lufthansa. A környezetvédők szerint azonban a magasabb áron értékesített jegyek megtévesztőek.

A német légitársaság bejelentett új jegyei tartalmazzák a repülés széndioxid-kibocsátásának kompenzálására felhasznált összeget is: a zöld tarifát választók klímavédelmi projektek és a repülésben használható, fenntartható üzemanyagok fejlesztését segítenek finanszírozni - írja a Euronews.

Környezetvédők szerint ugyanakkor kérdéses a kezdeményezés fenntarthatósága - bár az kétségtelen, hogy az ilyen jeggyel repülők lelkiismeretét meg tudja nyugtatni az érzés, hogy tettek valamit.

"Az ehhez hasonló rendszerek hamis biztonságérzetet keltenek az utasokban, és elhitetik velük, hogy a kibocsátásuk már nem okoz gondot. A lényeg azonban az, hogy ezek egyike sem fogja csökkenteni a repülés környezeti hatását. Az egyetlen dolog, ami ezt meg fogja tenni, az az, ha eleve nem repülünk" - " - mondja Anna Hughes, a Flight Free UK kampányszervezet igazgatója.

Zöld tarifával európai és észak-afrikai célpontokra lehet jegyet váltani a légitársaságnál.

A Lufthansa állítása szerint a repülés közben keletkező károsanyag-kibocsátás 80 százalékát kiegyenlítik az extra díjból, melynek 20 százaléka fenntartható üzemanyag fejlesztésére fordítódik. A program indításakor évi 730 ezer, a Lufthansa-csoport tagjai által indított járatra lehet ilyen jegyet váltani.

Harry Hohmeister, a Lufthansa igazgatótanácsának tagja szerint nem lehet általánosságban megmondani, mennyivel lesznek így drágábbak a jegyek, de az áruk "érezhetően" több lesz.

A társaság által említett fenntartható üzemanyag égetése is széndioxid-kibocsátással jár: a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATI) becslése szerint azonban az "üzemanyag életciklusa" során nagyjából

80 százalékkal csökkentik a kibocsátást.

Ez azért van így, mert hulladéktermékekből készülnek, amelyekben már nincs szén, vagy olyan növényekből, amelyek növekedésük során szén-dioxidot kötnek meg. Lehet ugyanakkor más káros hatásuk: hozzájárulhatnak az erdőirtásokhoz, például.

A klímavédelmi projektek közt faültetések is szerepelhetnek, a zöld tarifák kritikusai szerint ugyanakkor a fáknak évekbe telik annyi káros anyagot megkötnie, amennyi egyetlen repülőút során keletkezik. Így valójában látszatmegoldásokról van szó, hangsúlyozzák a környezetvédők. Közben a Lufthansa úgy érvel, hogy a legmagasabb nemzetközi sztenderdeknek megfelelő programokhoz csatlakozott csak. Állítása szerint azok a fenntartható üzemanyagok, amelyeket a zöld tarifás jegyek finanszíroznak, használt sütőolajból készülnek, így nem vezetnek erdőirtáshoz.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×