Infostart.hu
eur:
386.95
usd:
328.95
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A Lufthansa német légitársaság repülőgépei sorakoznak a müncheni repülőtéren 2020. január 30-án. A Lufthansa az előző nap felfüggesztette az összes Kínából érkező és oda tartó járatát. A kínai Nemzeti Egészségügyi Bizottság szerint eddig 170 ember halt meg a koronavírus új, először Hupej tartományban azonosított változata okozta betegségben.
Nyitókép: MTI/EPA

Új légitársaság indul Európában

Az idei év közepén, müncheni központtal startol el a Lufthansa-csoport legújabb regionális légitársasága.

Az eddig Cityline 2.0 munkanéven emlegetett leánycég végül City Airlines GmbH elnevezést kapta – írja az Airportal.hu. Az új egység központja Münchenben lesz, Európán belüli rövid- és középtávú útvonalakkal szolgálva a Lufthansa-csoport hálózatát, a Lufthansa és a Lufthansa Cityline légitársaságokkal szoros együttműködésben.

Az új regionális légitársaság Airbus-keskenytörzsűekből álló flottát üzemeltet majd, a személyzet toborzása a közeljövőben indul.

A Lufthansa-csoport vélhetően azért döntött az új regionális cég megalapítása mellett, mert a szakszervezetekkel kötött korábbi megállapodás értelmében a Cityline 2026 után már csak maximum 75 fő befogadására képes típusokat üzemeltethet.

A lap emlékeztet, hogy a légitársasági csoport pilótái korábban kritikájuknak adtak hangot, hogy a vállalat egy külön légi üzemeltetői engedéllyel rendelkező, alacsonyabb költségek mellett működő, de az anyacég márkaneve alatt repülő légitársaságot alapít. Kifogásolták, hogy a Cityline 2.0 légitársasághoz útvonalakat szervezének ki az anyacégtől, az ott dolgozó pilótákra viszont nem vonatkozik a Lufthansa kollektív szerződése.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×